Welke reisgids kiezen voor Vietnam?

Hallo

Zoals velen hebben wij al een aantal reizen met de Lonely Planet gedaan, en ik lees steeds dat het erg uit maakt welk land je bezoekt of de LP wel de beste keuze is. Hij zou niet vaak geupdate worden en de weinig eet- en slaapadressen die er in staan per plaatsje zouden vol zitten met toeristen juist omdat deze worden genoemd in de LP. Ik weet dat het Capitool een prima boek is voor mensen die meer achtergrondinfo willen tijdens hun georganiseerde reis. Wij reizen altijd op eigen houtje en willen juist graag de info zoals in de LP, dus waar te slapen en nuttige tips tijdens het reizen op de bonnefooi. Ik lees over footprint en trotter. Heeft iemand van jullie ervaring?

Alvast bedankt!

Voor up to date info kun je tegenwoordig beter gebruik maken van online bronnen zoals Wereldwijzer. App downloaden en je kunt onderweg makkelijk je vragen stellen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=135456

Voor achtergrond info neem ik vaak de Capitool gids mee, reis meestal ook op eigen houtje :slight_smile:

Wanneer gaan jullie en hoe lang?

• Lonely Planet heeft een editie van 2016 en is voor Vietnam denk ik geen slechte keuze.
  • Rough Guide heeft een editie van 2015, over het algemeen vind ik RG beter dan Lonely Planet.
  • Capitool (2015) heeft vooral veel plaatjes met beschrijvingen. Ben ik niet zo dol op, ik mis dan de echte achtergrondinformatie. Maar er zijn wel veel liefhebbers voor Capitool.
  • De laatste editie van Trotter Vietnam is zo te zien van 2013. Ik heb die van 2008. Er staat veel in, maar ook weer niet alle gebieden zijn gedekt.
    (Die van China beslaat bijvoorbeeld ook slechts highlights).
  • Footprint zit vaak boordevol met informatie. In dit geval ook 2013 de laatste editie. (Ik heb de Tibet 2009-editie, die is zeer diepgravend.)

Voor restaurants en hotels/guesthouses gebruik ik vooral reviews van tripadvisor en agoda. Sorteren op prijs, beoordeling, type lodging.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Je kunt bij je hotel om restauranttips vragen.

Johan

Ik heb vorige week de Trotter gekocht. Een keertje uitproberen. Lekker makkelijk in het Nederlands. :slight_smile:

Tripadvisor, natuurlijk! Goede tip dankjewel.

De bedoeling is om in maart binnen 3 weken van Noord naar Zuid te reizen. Het liefst pakken we halverwege het vollemaanfeest mee.

Naast een papieren gids, is ook een digitale gids handig. En goedkoop in aanschaf.

Vandaag betaal je slechts 5,95 EUR voor het e-book ‘Vietnam travel guide (2016)’ van Lonely Planet.

Actie “No tricks, just treats” geldt overigens voor alle LP e-books !