De nominatieronde voor de Wereldwijzer.nl Reisforum verkiezingen 2006 is ten einde gekomen…we kunnen stemmen! Alle nominaties zijn in de peiling verwerkt. Stem op het reisforum dat volgens jou de titel ‘Beste Wereldwijzer.nl Reisforum 2006’ verdient!
Bij het beoordelen van een reisforum kun je o.a. letten op:
Nou nou zeg, heb ik je gedwongen!!! Je wilt toch ook wel dat het Cuba forum een kans maakt?! Ook al heb ik nog steeds geen idee wat er met de uitslag gedaan zal worden…
Ik stem in ieder geval ook op het Cuba forum.
Dit forum is niet dagelijks actief, maar wel met regelmaat en zeker ook door een goede vaste kern. Ik heb zeker het idee dat als iemand vragen heeft over Cuba, dat ze deze op een snelle en overzichtelijk manier kunnen vinden of beantwoord krijgen op dit forum.
Het Italie-forum legt er zich met vreugde bij neer dat het Cuba-forum genomineerd is.
Het Italie-forum stemt eenstemmig op het Cuba-forum. Dankzij o.a. Cara Caroline en Caro Kolbike zondermeer het beste forum.
Graag willen we het Turkije Reisforum en natuurlijk ook beheerder Hans van harte feliciteren met het behalen van de titel “Beste Wereldwijzer.nl Reisforum 2006”! Een maand lang komt over alle Wereldwijzer.nl forums een link naar het Turkije Reisforum te staan en we zullen een persbericht versturen over de uitslag van deze verkiezing. Volgend jaar weer een kans voor de overige reisforums. Ook bedankt iedereen voor het nomineren en stemmen!
En het mag natuurlijk duidelijk zijn dat eigenlijk iedereen hier winnaar is, zowel degenen die meehelpen als beheerder als alle bezoekers die vol enthousiasme vragen beantwoorden op de diverse reisforums; dat maakt Wereldwijzer.nl tot wat het is :finger:
Zonder iemand tegen het hoofd te willen stoten, wil ik toch graag even de volgende opmerking plaatsen:
Persoonlijk vraag ik me namelijk af in hoeverre dit een ‘oprechte’ uitkomst is. Het was van te voren al duidelijk welk forum het ging worden, namelijk: het meest-bezochte forum.
Wellicht een idee voor volgend jaar om deze verkiezing te laten doen door onpartijdige deelnemers, mensen die hier nog NIET geweest zijn. Maar ja… Waar haal je die vandaan???
In ieder geval zou je dan pas ECHT het “beste” forum eruit kunnen halen en niet alleen maar het meest bezochte. Deze twee kunnen natuurlijk samengaan, maar hoeft niet per se.
Daar heb ik ook aan gedacht.
Had er het met Dave(Thailand-forum)van de week over;hoe meer mensen op je forum des te groter de kans op winnen.
Kleinere(die inhoudelijk beter kunnen zijn)maken bij voorbaat geen schijn van kans.
Een onafhankelijke juri is haalbaar;geselekteerd door Jeroen,dat kan een vaste bezoeker zijn van elk forum die vooral niet op hun eigen forum mogen stemmen.
Nadeel is wel dat die veel vrije tijd moeten steken om alle forums regelmatig te bezoeken.
ik denk dat het beste forum wel degelijk het forum is dat het meest bezocht wordt, omdat daar de informatie het meest actueel is, je snel antwoord krijgt op je vragen en er een grote betrokkenheid is onder de bezoekers van een forum. Je kunt wel een forum bezoeken die heel goed is, maar als er nooit iemand komt, is er geen interactie, maar alleen maar (oude) informatie, en dan kun je net zo goed naar de bibliotheek gaan ipv een interactief forum te bezoeken.
Ik ben het niet helemaal met bovenstaand bericht van bloem29 eens.
Op het Turkije-forum gaan de onderwerpen ook regelmatig over Turkse vakantie-liefdes en de dilemma’s die hier bij om de hoek komen kijken. Mensen die reisadvies nodig hebben, hebben hier natuurlijk weinig aan hoe actueel deze informatie ook is.
Maar veel gebruikers van het Turkije-forum komen wel regelmatig terug om een bericht in dit onderwerp te plaatsen.
Ook gaan er natuurlijk in verhouding veeeeeeeel meer mensen naar Turkije op vakantie dan naar bijvoorbeeld Nepal, Thailand of Zuid-Afrika. Hierdoor heeft het Turkije-forum natuurlijk ook meer vaste gebruikers dan andere fora.
Dat een forum door minder mensen bezocht wordt, wil ABSOLUUT NIET zeggen dat het niet actief of actueel zou zijn. Turkije is op dit moment een erg populair vakantie land, waardoor er veel meer mensen op zoek zijn naar info over dat land.
Dus ik blijf bij mijn mening: voor mij heeft bij deze verkiezing alleen nog maar het forum gewonnen met de meeste bezoekers, dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk het beste forum is. Het kan, maar dat is er bij deze verkiezing niet uit gekomen.
Het meest bevind ik me op het Thailand forum, dus die kies ik als beste. Ik heb al veel gehad een de tips en de artikelen geplaatst door Dave Numan (hoop dat ik de achternaam zo uit 't hoofd goed heb)