**Goedemorgen allemaal. Pfff:hihi: het was weer even wennen om te gaan werken. Ik heb het gevoel dat ik hard aan vakantie toe ben. Wat een week zeg, kerst, een geboorte, een verjaardag, het offerfeest en oud en nieuw, Hihih en dat noemen ze dan vakantieeeeeeeeeeee:lol: :lol: . **
De koffie en thee zijn inmiddels klaar en die jus de orange machine werkt goed. Even een bakje koffie en een glas jus en dan maar weer aan het werk. Fijne dag allemaal.
Zo Marianna, jij was er vroeg bij… Ik hoop dat je werkdag toch meevalt. Wel lekker even een bakkie leut en een glas verse jus. Gaat er altijd in! Ik zet wel gelijk even nieuwe koffie en thee, want deze is nu wel een beetje oud…
Hahaha, ja Carolina ik heb zo’n partner die me gezellig even opbelt en dan vergeet dat we verschillende tijden hebben. Kennen jullie dat??:tssk: Pff Heel lief vraagt ie dan, heb je goed geslapen?? ja hoor maar nog niet lang genoeg. Maar hetzelfde doe ik dus wel eens 's avonds rond deze tijd, slaap je al??? het is net 11 uur geweest hihihihi :biggrin: . Tsja dat heb je met partners die ver weg verblijven en als ik eenmaal wakker ben kan ik niet meer slapen dus dan maar aan de koffie. Tot morgenochtend dan maar en hopelijk op een normale tijd.
Goedemorgen!!! Er is weer verse koffie en thee voor iedereen. Maar even geen gebak of iets dergelijks, pfff even een beetje opletten wat we eten na al die feesten. Vers gebakken broodjes, glaasje sap en wat koffie is genoeg voorlopig. Fijne dag allemaal.
Lekkerrrrrr koffie, daar ben ik wel aan toe. We hebben bericht gekregen dat de nieuwe webserver voor Wereldwijzer vrijdag of maandag wordt geinstalleerd!
Het is inmiddels al wat later, maar ik ben al behoorlijk op pad geweest vandaag. Nu dus wel toe aan een café con leche! De verse jus heb ik vanmorgen wel even meegepikt!
Zo’n broodje gaat er nu ook wel in, dank je Marianna. Even in de oven en het is heerlijk!
Ik kan me voorstellen dat tijdsverschil wel eens lastig kan zijn voor telefoontjes! Hoeveel tijdsverschil is er tussen jullie? Ik ben blij dat ik gewoon bij mijn lief woon, dat is wel erg handig! Maar ja, ik heb 'm dan ook gewoon hier leren kennen, nadat ik hier naartoe verhuisd was.
***SabaaH Ilcheer oftewel goedemorgen:smile: . Koffie eerst maar en een glaasje jus voor de dag start. ***
***Carolina het tijdsverschil tussen mij en mijn lief is niet echt veel, een paar uur maar, alleen belt hij mij voor het eerste gebed en dat is vroeggggggggggg zo rond een uur of vier op dit moment. Hij gaat daarna aan het werk maar 's middags ligt de boel dan stil voor een aantal uren en dat is hier dus wel even anders. Maar goed insh’Allah is hij in Nederland over een maand of 2. *** Kan hij mooi koffie zetten voor ons hier hihihih.
Half dagje werken en dan weekend voor mij. En in dat weekend een hoop werk aan de diverse sites die ik moet bijwerken. Feestdagen zijn o zo gezellig maar er blijft een hoop werk liggen. Fijne dag allemaal.
Fijn dat hij binnenkort (hoewel, 2 maanden duurt toch nog wel een tijdje…) in Nederland is. Het lijkt me eerlijk gezegd niet gemakkelijk, zo’n LAT relatie… Hoe lang zijn jullie al samen?
Ik ben nu ook wel even toe aan een lekkere kop koffie. Café con leche, zoals gewoonlijk. En uiteraard een glaasje verse jus. Mmmmmmmm, heerlijk begin van de dag!
Nee, echt leuk is zoiets niet, en dit duurt als zo’n jaar of vier. Het probleem is dat ik niet voor langere tijd weg kan uit Nederland ivm met mijn moeder (anders was ik er allang vandoor gegaan) en hij ook zijn werk daar heeft en niet op mijn kosten hier wil leven. Daarbij ook nogde nodige problemen met een verblijfsvergunning zoals zovelen dat hebben en dat inburgeren wat totaal nergens op slaat. De meeste Nederlanders die die test doen halen een onvoldoende hiervoor, dus wat kunnen we dan verwachten van mensen die ergens uit Afrika of Zaid komen. Gek wordt je ervan en ook van die papierhandel hier. Maar goed, het eind komt in zicht en dan maar hopen dat hij een beetje kan wennen hier in Nederland.
Wennen in Nederland?! Dat zal niet gemakkelijk zijn! grin Mij lukt dat niet in ieder geval!
Ik heb een Iraanse vriend die in Nederland ingeburgerd is, die heeft alles gehaald en goed doorlopen. Maar het sloeg werkelijk nergens op, zitten vragen tussen waarbij je je afvraagt “WAAROM?!?!”. Heel maf.
Je had het er eerder al over dat je Nederland nu nog niet uitkan. Ik hoop toch voor je dat er een oplossing komt. Spreekt je vriend al wat Nederlands?
Zo, wij zijn aan het lunchen. Heb weer eens lekker pannenkoeken gemaakt, echt heerlijk! Maar uiteraard weer veel te veel beslag! Dusssss… Wie wil, roept maar, ik bak wel door!
Een lekkere met spek en kaas? Of misschien met appel en kaneelsuiker? U vraagt, wij draaien!
Neem er dan ook zo’n lekkere tinto de verano bij. Het is dan wel geen verano, maar hij smaakt prima! Nu moet ik bekennen dat het hier nu toch best wel warm is, zeker na al dat bakken!
Geen wensen? Nou ja, ik heb het restbeslag dus gewoon maar opgebakken in naturel pannenkoeken. Wie wil kan afpakken. Heerlijk koud en anders ff opwarmen in de magnetron!
Goedemorgen, ohhhhhhhhhhhhhhh de pannekoeken gemist. Druk gehad, geen tijd, je kent dat wel Caroline, dat nergens aan toekomen. Maar goed eerst verse koffie en thee, en dan maar weer verder, wat kan een mens zich soms toch druk maken.
Ja Caroline, Ahmed spreekt Nederlands alleen de aaaa gaat wat moelijk hij verlengt dan de klana van de a zoals in man. Lachen is dat soms. En natuurlijk heeft ie nog wat moeite met jij, jou, wij, zij enz. en leiden en lijden en dat soort dingen. Is wel lachen soms maar ik stort me binnenkort op het Arabisch dus dat wordt ook nog leuk.
Wow, het Arabisch, dat lijkt me moeilijke om te leren. Mijn Spaanse vriend is nu ook met Nederlands bezig, wel echt nog met de basis, maar het lijkt al ergens op. Hij heeft gelukkig een heel goed klankgevoel en kan supergoed imiteren. Kan me vlekkeloos iets nazeggen, terwijl hij dan geen flauwbenul heeft wat hij zegt. Dat is ook erg leuk!
Ik doe even gauw een kop café con leche en dan gaan we naar zijn ouders, voor het drie koningen ontbijt! Dat is ook weer typisch voor hier. Schrijf ik morgen in m’n column over!
Leuk dat nazeggen en niet weten wat je zegt. Ahmed spreekt behalve Arabisch (Egyptisch) goed engels, frans en redelijk italiaans maar de uitspraak van het Nederlands gaat nog niet perfect. Dus ik spreek Nederlands met hem op die manier moet hij wel en gaat het steeds beter.
Leuk al die gebruiken in ander landen, hier dus Driekoningen zingen. Dat wordt lang bij de deur staan met de snoeptrommel.
**Driekoningen, Driekoningen,
geef mij 'nen nieuwen hoed.
Want den ouwe die is versleten,
ons moeder mag 't niet weten,
ons vader heeft het geld
al op de toonbank uitgeteld.
**
Hihi, verroest, die traditie was ik alweer vergeten! Dat deden wij vroeger ook, als koning langs de deuren gaan! Maar we zongen het versje net anders:
Driekoningen, Driekoningen,
geef mij een nieuwe hoed.
M’n ouwe is versleten,
M’n moeder mag 't niet weten,
M’n vader heeft geen geld
Driekoningen in het veld.
Ja, zeker leuk al die verschillende tradities!
Zo, nu even een colaatje voor mij!
Heb echt een heerlijk ontbijtje gehad!