Wereldwaterdag

(origineel bericht op be-more.nl)

Wereldwaterdag

Vandaag is het wereldwaterdag, ik hoorde dit pas vanmiddag op de radio. Hoe bijzonder is het dan dat ik juist vanochtend van CWS (het bedrijf waar ik werk) een cheque mocht ontvangen van 750 Euro ten behoeve van een 10.000 liter watertank voor het project Lwengo Nakyenyi.
Zoals ik al eerder in een weblog heb geschreven is het bouwen van watertanks om regenwater op te vangen een van de hoogste prioriteiten in Lwengo Nakyenyi. De plaatselijke organisatie wil in het eerste halfjaar van 2013 graag 10 tanks bouwen, dit kan natuurlijk alleen als er voldoende sponsorgeld voorhanden is.
Wij hebben ons voorgenomen om er daar 2 of 3 van te kunnen financieren. Dank zij de donatie van CWS maar natuurlijk ook dank zij alle andere bijdragen is ons doel bijna bereikt. Wij gaan dus over 2 weken met een heel voldaan gevoel naar Uganda en zullen met frisse moed aan de slag gaan met het persen van stenen, uitgraven van funderingen en opmetselen van de tanks.

Mede namens de bewoners van Lwengo Nakyenyi bedanken wij iedereen die ons op welke manier dan ook steun heeft gegeven bij onze voorbereiding.
Wij houden jullie uiteraard op de hoogte van onze belevenissen.

Groet van Theo en Jopie van den Ende

(origineel bericht op be-more.nl)