Wereldreis

Hallo allemaal
Ik ben van plan om midden/eind 2018 met de camper de wereld over te trekken. Mijn idee is om via Europa naar Azie te rijden (Via Turkije naar Iran, Pakistan, India, Z-O Azië en wie weet daarna nog meer).
Nu lijkt het me leuk om delen samen met andere campers te rijden die dezelfde visie hebben als ik.
Ik ben een echte wereldreiziger, ik heb vaak gebackpackt, gelift, ik houd van hiken, roadtripjes, ben geen bourgondiër, douchen is lang niet elke dag nodig en ik vind kampvuur en gitaar fijn. Misschien blijf ik wel heel mijn leven reizen, waarin ik onderweg geld wil gaan verdienen en misschien af en toe naar Nederland wil om weer bij te werken en familie en vrienden te zien.

Ik ben op dit moment vooral informatie aan het verzamelen over:

  • Camperverzekering die over de hele wereld dekt (deze kan ik niet vinden, hebben jullie tips?)
  • Oude dag voorzieningen. Hier ben ik ook nog niet helemaal uit. Hulp is welkom
  • Als ik invalide zou raken tijdens het reizen en terug zou moeten naar Nederland. Wat er dan geregeld is voor mij als Nederlander.
  • Verhuren van mijn koophuis, die ik misschien toch wel wil houden.

Alle tips zijn welkom hierover.
En ik hoor ook graag van anderen die ook met de camper de wereld over willen reizen.

Groet,
Judith

Heb zelf geen info, maar wat een geweldig plan. Hopelijk kan ik je blijven volgen. Ik ben nieuwsgierig hoe je t plan gaat volbrengen Grtjes Corry

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Hoi Judith, ik Janet 61jr. doe hetzelfde sinds mei 2016. Heb nu 1 jaar australie, NZ, Fiji achtrer de rug en ga eind november naar ZO Azie-Laos-Myamar-cambodja-Vietnam-Japan-Maleisie-Indonesia. Nu nog met openbaar vervoer. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de WLZ (Wet Langdurige Zorg) in Nederland. Als je langer dan 8 maanden weggaat, dien je je uit te schrijven uit nederland en heb dan geen recht meer op de WLZ. Ik lees dat je waarschijnlijk je woning wilt aanhouden, dus hou daar rekening mee, dat je binnen 8 maanden 1 keer terug moet zijn in Nederland. Ik heb veel gezeur gehad toen ik het jaar in Aussie was (ben inwonend na mijn scheiding). Ik weet je leeftijd niet maar via de website wooff, helpx, workaway kan je veel bij lokale mensen een aantal uren werken tegen kost en inwoning. Ik doe het al jaren… bevalt me uitstekend… kostenbesparend…behoeft geen dure excursies…Op langer termijn wil ik nog Canada-Ameria-Zuid Amerika-Argentinie-Brazalie doen en daarna europa met de camper. Wat betreft de ouderdomsvoorziening. Ik was in de gelukkige positie mijn pensioen naar voren te halen. Dan heb ik wel wat minder maar ik leef nu en het gaat. Mocht je nog wat willen weten…groet janet en succes met je verwezenlijken van je droom.

Gewoon gaan!!!

Hoi ideeenopdoen, want ik vind je naam niet. Ik lees in je art v wereldreis dat je met weinig kan toekomen. Mss vind je dit een vervelende vraag maar ik vraag me af Welk bedrag heb je nodig? Ik wil zeker ook gebruik maken van helpx of workaway ik ben nog niet met pensioen maar mijn man gaat dit jaar met pensioen. En ik zou (in het nieuwe systeem)nog 15 jaar moeten werken en dan is hij ook weer ouder. heb je een koffer bij? Wat moet je zeker bij hebben. Als je niet veel geld hebt. Ach ik weet gewoon niet hoe beginnen. Hoeveel tijd we nodig hebben, rekening houdend om binnen de 8 maand terug te komen. Kijk je dag per dag of Boek je jouw ticketten voor je vertrekt? Ik sta nog in mijn kinderschoenen hé. Ben altijd t hotelletje gewoon, maar dat heeft ondertussen al wel afgedaan. Alle info dank ik je al voor, Vriendelijke groetjes, Corry

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums