Hoi,
Ik heb een camper en ik speel met de gedachte er een wereldreis mee te gaan maken.
Maar geen zin om alleen te gaan en hoe ik alles moet aanpakken
Hoi,
Ik heb een camper en ik speel met de gedachte er een wereldreis mee te gaan maken.
Maar geen zin om alleen te gaan en hoe ik alles moet aanpakken
Hallo, je zit in de verkeerde rubriek. Hier zou je je moeten voorstellen. Even melden dat je jan, Piet of Klaas heet, hoe oud je ongeveer bent, wellicht in welk deel van het land je woont. Is allemaal nuttig voor een eventuele reisgeno(o)te. Verderop op dit forum is een hoofdstuk Wereldreizen, daar past je vraag beter.
Maar toch even dit. Het eerste wat je moet doen is een route bepalen. Bijvoorbeeld over land naar Singapore, Australië, Nieuw Zeeland, dan de Panamericana van Vuurland naar Alaska en weer terug. Wat ook kan is door Afrika naar Zuid Afrika, van daar naar Australië, en dan de rest van de route hierboven.
Dan is het heel interessant hoeveel tijd en financiële middelen je hebt, of je camper geschikt is (zonnepanelen, vergrote water- en brandstoftanks).
Dan een heleboel visa aanvragen, te beginnen in Nederland, later onderweg. Soms krijg je alleen een doorreisvisum. Hoe meer tijd je hebt, hoe goedkoper de grensovergangen trouwens worden. Als je haast hebt, moet er vaak een bankbiljet (of wat) in je paspoort, als je zegt dat je de volgende dag wel terugkomt, kan het veel goedkoper of gratis, heb ik van verschillende mensen gehoord die Europa - Singapore over land gedaan hebben. Maar nogmaals, ga naar de wereldreizen sector en vraag daar om meer hulp. Ik ken wel een aantal mensen die dit gedaan hebben of aan het doen zijn maar heb zelf geen ervaring.
En wellicht kun je voordat je naar het wereldreizenforum gaat, je hier nog even voorstellen