Ik ben Marion van Dam, 48 jaar en vertrek 7 dec. a.s. voor een jaar op Wereldreis. Ik ga alleen en heb ervoor gekozen om afwisselend: op tour mee te gaan, te werken (vrijwillegers werk) en de taal te leren.
Ik heb hiervoor bij Kilroy een wereldticket geboekt en de reis ziet er globaal als volgt uit: Zuid-Amerika, waar ik een taalcursus Spaans ga volgen, een tour de Amazone maak en voor vrijwilligers werk cq Spaanse taal naar de Galapagos eilanden ga. Na Zuid-Amerika volgt Aruba voor 1 of 2 maanden om er te werken, bij locals te wonen en ondertussen mijn motorrijbewijs te halen. Dit vraagt nog de nodige voorbereiding, heb al wel een contact om naar toe te mailen. Dus als dit positief is wil ik graag 2 maanden op Aruba zijn. Om vervolgens begin mei 2015 met een tour door Midden/Zuid-Amerika te trekken. Dan gaat mijn reis verder naar New-Zeeland, Australie en Nepal en heb zojuist deze week met Travel.Active contact gehad om in deze landen gedurende de periode juni t/m oktober 2015 vrijwilligers werk te gaan. Op het gebied van vrijwilligers werk hebben zij veel te bieden en ben dan ook super gemotiveerd en enthousiast om hieraan te gaan deelnemen.
Nu kan het zomaar zijn dat ik het vrijwilligers werk in Nepal verleng tot half november, maar zodra ik besloten had (september jl.) om op wereldreis te gaan wist ik dat mijn reisdoel: Dahab is. Dus na Nepal reis ik via Aman naar Dahab om hier nog een paar weken te relaxen.
Nu wil ik eraan toevoegen dat het reisschema en voorbereidingen al vergevorderd zijn, maar ik absoluut geen volleerd wereldreiziger ben. Het leven loopt zoals het gaat en door omstandigheden heb ik mogen ontdekken dat deze stap het pad is wat er nu voor mij open ligt.
Misschien zijn er mensen die mij nu (nog) met enkele zaken wat beter op weg kunnen helpen:
Misschien handig om te vermelden Ik heb een IPhone 4, nu loopt mijn abonnement in febr. 2015 af, vanaf dan maak ik gebruik van Pre-paid. Is iemand bekend waar je deze in het buitenland kunt kopen of via internet uploaden.
Wat is handig om tijdens mijn reis mee te nemen: Ipad, notebook of mini-laptop?
Ik wil hiermee: emailen, de belangrijkste Apps downloaden en de benodigde documenten zowel op een USB-stick zetten als wl ze als papieren versie uitgeprint meenemen.
Kun je op een Ipad, notebook of mini-laptop ook werken met Windows words 7 of 8 (of hoger) en Windos Excel.
Heeft iemand voor mij handige tips voor als ik op een vliegveld in een stad aankom je welke Apps of bewegwijzering op de vliegvelden je moet volgen als je een overstap maakt om vlot te kunnen zien waar je naar toe moet. Bij de meeste activiteiten wordt je afgehaald of weggebracht naar het vliegveld. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben om vooraf na te gaan waar je opgewacht wordt en vooraf weet waar je je moet melden.
Ik vertrouw op mijzelf dat ik kom daar waar ik wezen moet, maar momenteel is dit nog even raadselachtig om daar nu al meer inzicht in te krijgen.
Alle informatie is meer dan welkom en hoop via deze weg op leuke contacten voor de komende tijd.
Je hebt je op een leuke manier voorgesteld. Super om zulke medereizigers te ontmoeten op het forum!
Ik kan je wellicht al helpen met je eerste paar vragen:
Het kopen van een SIM kaart. Je zou ervoor kunnen kiezen om hier al een prepaid kaart te kopen, bijvoorbeeld van Lebara. Je zou natuurlijk ook een simkaart kunnen kopen in het land waar je op dat moment verblijft.
Ik zou ervoor kiezen om tijdens je reis niet een zware laptop of wat dan ook mee te nemen. Aangezien je aangeeft apps te willen downloaden, zou ik gaan voor de iPad.
Microsoft Office is ook verkrijgbaar voor de iPad. Naar deze optie zou je dus eventjes kunnen kijken. Op een notebook en mini-laptop moet je natuurlijk kunnen werken met Microsoft Word & Excel, tenzij je Linux als besturingssysteem hebt.
Verder kan ik je niet helpen met de overige vragen. Je kunt altijd even een berichtje achterlaten in het Reiscafé. Dit is het algemene deel van het forum, dus ik denk dat jouw vragen met betrekking tot ophalen e.d. daar wel past.