Wereldreis - Op zoek naar wilde dieren

Beste,

Ik vroeg me af wat de beste plekken zijn om wilde dieren te vinden. Mijn doel is om ooit een reis te maken en zoveel mogelijk wilde dieren te spotten. De plaatsen moeten zich bevinden op de route Zuid-Oost Azie - Australie/Nieuw Zeeland - Zuid Amerika.

Alvast bedankt.

Hangt er natuurlijk vanaf welke beestjes je wil zien…

Als gevogelte je ding is kan je beter enkele dagen uittrekken voor de Braziliaanse Pantanal (Mato Grosso / Mato Grosso del Sul). Daar vind je een gigantische vlakte met veelal laagbegroeiing en veel plassen. Ga wel niet in het natte seizoen…

De pantanal is inderdaad de beste denk ik maar wat dacht je van het great barrier reef?
Kangaroos ga je meer als genoeg zien in australie.

Gewoon de natuur in gaan. Er is geen nationalpark dat extra veel wilde dieren hebt tenzij het geregisseerd is.
Maar je kan wel naar plekken gaan die nog niet zo bekend zijn. Mongolie was fantastisch. Buiten de hoofdstad kom je genoeg dieren tegen.
Omdat er gewoonweg weinig mensen leven.

Bij dieren denk ik als eerste aan Afrika :wink:

Maar omdat dat niet op de route ligt, zou ik de jungle van Borneo aan willen raden. Verschillende soorten apen (o.a. orang utans en neusapen), veel vogels, en de nodige amfibieen.

Als onderwater ook mee telt, dan zou ik zeker gaan duiken in Indonesie. De diversiteit daar is overweldigend!

Niet wild, maar wel erg mooi, is de zoo van Singapore. Vooral omdat daar de dieren niet in hokken zitten, maar hun natuurlijke habitat is nagebouwd. Neem wel een verrekijker mee.

Antwerpen met Halloweennacht…
Je hebt wat gemist, t Stad liep vol zatte varkens en vreemde vogels…
lol2lol2

haha geniaallol2

Als je hem doortrekt naar Midden-Amerika: Costa Ricaaaaaaaaaa! Fantastisch land, één grote dierentuin en de mensen zijn echt zooooo gastvrij! :cheer:

Ik weet niet of je inmiddels al bent geweest, maar mijn mooiste ervaring met wilde dieren was in Sumatra. De orang oetan (bukit lawang). Wij zijn er tijdens onze jungletrek in twee dagen vijf tegengekomen en dat is echt een fantastische, onvergetelijke ervaring!!!

Succes groetjes ilona