Pantanal tour, iemand tips?

Hallo,

Begin november gaan mijn vriendin en ik 4 maanden rondreizen door Zuid-Amerika en starten in Brazilie. Wij willen graag naar de pantanal en daar een tour doen.

Ik probeer me erop in te lezen maar dat lukt niet echt. Ik zou graag willen weten of er een plaats waar vanuit het beste een tour te maken is door de pantanal en hoeveel dagen ik daar voor uit moet trekken.

Hopelijk heeft iemand tips voor ons.

ALvast bedankt!

Ik denk dat Campo grande het makkelijkste is, ik zou dan een dag of vier doen en je af laten zetten in bonito, hier kun je ook nog leuke dingen doen zoals snorkelen.

QUOTE=Almar85;1044198]Hallo,

Begin november gaan mijn vriendin en ik 4 maanden rondreizen door Zuid-Amerika en starten in Brazilie. Wij willen graag naar de pantanal en daar een tour doen.

Ik probeer me erop in te lezen maar dat lukt niet echt. Ik zou graag willen weten of er een plaats waar vanuit het beste een tour te maken is door de pantanal en hoeveel dagen ik daar voor uit moet trekken.

Hopelijk heeft iemand tips voor ons.

ALvast bedankt!
[/QUOTE]

Via Wereldwijzer app

Ik vond de organisatie Campo Grande enorm tegenvallen, er waren helaas geen hoogtepunten tijdens de drie dagen dat we er zaten. De activiteiten die werden aangeboden;tocht door bossen, piranha’s vangen, paardrijden, zonsondergang kijken, vond ik enorm tegenvallen. De dieren die we hebben gezien waren aapjes bovenin in de bomen, ontzettend veel vogels en enorme spinnen. En een hoop muggen, doordat er een muggenplaag was. Maar het is maar net waar je interesses liggen!

Een hele fijne reis en enjoy!!!

Geen capibaras en krokodillen?

Er zijn een heleboel dieren te zien, maar dat wil helemaal niet zeggen DAT je ze ook ziet. Cabivara´s zijn over het algemeen niet vreselijk schuw, maar dat wil niet zeggen dat je ze ook ziet, ook al zitten ze een paar meter van je vandaan :slight_smile:
Dat gedoe met de piranha´s snap ik niet, en dat paardrijden schrok me destijds genoeg af, ik ben daardoor nog nooit in de Pantanal geweest.

Ik woon nu l bijna 10 jaar in Brazilie. Midden in de Mata Atlantica, dus je zou zeggen dat ik de dieren in rijen voor mijn terrasje langs zou zien paraderen. Niets is minder waar. In al die tijd maar een enkele keer de Tatú (gordeldier), de grote hagedissen, de mico (aapjes) en (gelukkig) ook de diverse slangen, enorme insecten of enge spinnen gezien.

Vogels zijn vaak wat makkelijker. Maar je moet geluk en geduld hebben.

Sorry die was ik vergeten! Die uiteraard wel! Misschien had ik er zelf te hoge verwachtingen van.