Hallo,
Na een mooie reis door Thailand, Vietnam en Cambodja, speel ik met de gedachte om volgend jaar naar Zuid-Amerika te gaan.
Ik werk, en kan dus steeds elk jaar maar een maand weg, en met wat ik nu wil zien kan ik zo 3 a 4 vakanties vullen (en dan ben ik nog selectief omdat ik nog meer van de aarde wil zien). Ik denk aan:
*Noord Chili / Bolivia / Peru:
San Pedro de Atacama - Laguna Verde - Laguna colorado - El tatio - Uyuni (incl. treinenkerkhof en kaktus eiland) - Potosi - Sucre - Arequipa (moeite waard?) - Sucre - Machu pichu - Isla Balestas
*Colombia / Venezuela (misschien te veel):
Tayrona NP - Cartagena - Barichara - Villa de Leyva -Valla de Cocora - Cano cristales
Angel falls - Tepui kukenan / Roraima
- Brazilie (na vluchtige oriëntatie):
Fernando de norhonha - Praia de caneiros - Salvador Bahia - Chapade diamantera
(en eventueel als ik zo zuidelijk wil gaan): Ouro preto - Paraty - Rio
*Argentinie (pff wat een aftstanden):
Iguazu - Talampaya - Penizula Valdez - Perito Moreno - Torres del Paine
Vooral bijzondere en gevarieerde natuurgebieden en koloniale steden vind ik erg mooi.
Alles staat nog open, en is ruw geschetst. Ik weet ook nog niet met welke reis ik begin.
Ter orientatie zou ik graag wat tips willen van mooie plekken waar ik veel dieren zou kunnen fotograferen als:
zeehonden, walrussen, diverse soorten pinguins, walvissen, schildpadden, pinguins, pelikanen, dolfijnen
Galapagos gaat het niet worden, dat vind ik echt te duur. Het zelfde geldt voor Antartica. Helaas…
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik had begrepen dat Isla Balestas (Peru) ook vol (zee)dieren zit, maar op de filmpjes die ik er van heb gezien lijkt het of je niet van je bootje (afgeladen met toeristen) af komt, en dit vind ik een beetje zonde. Ik wil echt in redelijke rust kunnen genieten en fotograferen. Iemand ervaring?
Fernando de Norhonha (Brazilië): lijkt mij erg mooi. Wat is de kans dat je hier walvissen / dolfijnen en schilpadden spot?
Penizula Valdez (Argentinië): walvissen. Iemand daar geweest? Ik neem aan dat dit een speciefiek tijd van het jaar moet zijn? Is het verder ook de moeite waard, en is er meer te zien?
Wie heeft er nog meer tips voor mooie plekken met veel dieren zonder te massale toerisme?
Daarnaast vraag ik me af of er Nationale parken zijn waar de kans aannemelijk is dat je katachtigen (panters/ luipaarden/ Ocelot) te zien krijgt.
Tenslotte zou ik graag eens kolibries willen fotograferen. Is er een gebied waar je die veel tegen komt? Colombia?
Ik hoef niet alles te zien. Het is puur ter oriëntatie om keuzes te kunnen maken.
Ik open nog ene andere onderwerp over koloniale steden.
Bedankt!