Vogels kijken in Afrika

:smile: Hallo,

Ik ben bezig wat info te verzamelen voor vogels kijken in afrika vakantie. Ik heb wat vragen.
Wat zijn de beste vogel gebieden?
We weten niet op welk gedeelte van Afrika we ons moeten concentreren. Is het goed mogelijk om een rondreis te regelen?
We willen niet in toeristen gedeelte. Liefst reizen van lodge naar lodge.
Is er iemand met ervaring hoe je zo iets aanpakt?
Weet iemand een goede organisatie waar je dit soort reizen mee kan samenstellen?
Graag alle info die men heeft is welkom.
Alvast heel hartelijk dank.

Christa :question:

Hey Christa,

Ik heb ook op je andere vraag al geantwoord denk ik. Over het algemeen; daar waar veel zoet water te vinden is zit het vol met vogels. Bvb…

• Okavango Delta
  • Chobe rivier, of de Zambezi
  • Langsheen de rift valley (Kenia, Tanzania, …)
    enz…

Best is eerst een bestemming te kiezen, en daarna gericht te googlen naar birding tours. Het magazine “African Birds & Birding” zal een goudmijn aan informatie voor je zijn.

Maar dus eerst; een bestemming kiezen. Het hangt er ook vanaf wat je wil zien hee. Grote roofvogels of kleine zangvogels? Waadvogels of zeevogels? Enz…
En je kan het niet allemaal in EEN reis zien natuurlijk. Een Pel’s Fishing Owl zit niet waar een Shoebill zit en die zit dan weer niet waar flamingos zitten.

Over het algemeen zit je op de meeste plaatsen in Afrika snor, wat vogels betreft. Op mijn laatste reis (Tanzania) was ik niet speciaal gegaan voor de vogels, en toch… mijn eerste thread die ik achteraf startte op het Aardvark forum (meer algemeen, Engels travel forum) was met 50 pics van evenveel verschillende vogels.

Mijn reisverslag & pics staan op mijn site; www.pixelpower.be

Ciao,

J.

Hallo Pixelpower (J.)

Bedankt voor de info. We moeten zeker eerst kijken waar we heen willen. Mijn schoonvader heeft daar voor merendeel de hand in, het was zijn idee.
Als mijn man en ik naar Brazilië zijn dan gaat mijn schoonvader even nadenken waar we heen gaan volgend jaar.
Wat mezelf betreft wil ik gewoon van alle dieren genieten, geen voorkeur. Hoewel wel een beetje, voor zoogdieren.
Wat je site betreft, geweldige foto’s en goed in elkaar gezet. Bravo.
Ik zal je info doorsturen naar mijn schoonvader. Nogmaals dank.

Groet Christa Xenomania

Brazilië hee? Daar gaan wij ook heen in september! (Iguazu, Pantanal, Amazone en Ilha Grande).

:nod:

:nod:
Dat is ook toevallig. Geweldig. Wij trekken 3 weken door noordelijk deel Pantanal. Voor de derde keer. Dus vandaar volgend jaar Afrika. Maar ik moet zeggen Brazilië is voor mij top.
:dag:

:brazil: :nod: