Vogels kijken/ natuur in Afrika

Hallo,

Mijn schoonouders en mijn man en ik willen volgend jaar naar Afrika.
Het is nog pril wat de planning betreft. Wat we willen is vogels kijken en foto’s maken (schoonvader en man). Ik zelf vind alles geweldig en wil voornamelijk van alles genieten. We komen voornamelijk voor de natuur.
De vraag is nu waar heen te gaan en welke plekken te bezoeken en wanneer. Planning ongeveer 2 weken. Zuid-Afrika staat op de lijst als dat word veel geadviseerd, maar zijn er nog andere plekken die ook veilig genoeg zijn om heen te gaan. We staan open voor alle suggeties. Zo wie info heeft wij willen het graag horen en lezen.

Bijvoorbaat heel hartelijk dank,

Xenomania (Christa) :slight_smile:

Ik geef je een rijtje met mooie plekjes waar je schitterende vogels tegen kan komen:
-Garden Route (Knysna, Plettenberg etc)
-Tsitsikamma Nature reserve
-St. Lucia
-Oudshoorn (voor de struisvogels)

In de nationale parken kom je ook veel vogels tegen. Je kan qua natuur je lol op, om elke hoek heb je nieuw landschap, het is gigantisch divers.

Ik hoop dat andere leden het lijstje langer kunnen maken en tips kunnen geven!

Lees ook veel boekjes, daar haal je veel goede informatie uit!

Alvast heel hartelijk dank voor deze info.
Het is de bedoeling alles een beetje op een rijtje te zetten en kijken via welke organisatie we dit kunnen regelen.
Gaat nog een leuk project worden.

Hoi Christa,

Het grootste deel van Zuid-Afrika is luilekkerland voor vogelliefhebbers! Betekent wel dat je goed keuzes zult moeten maken want 2 weken is wel errrrrug kort voor dit inmense land!
Ook mooi:
Marakele National Park (beroemd om zijn kolonie Cape Vultures, erg bedreigde gierensoort)
Het hele noorden en noordoosten van Zuid-Afrika is beroemd vanwege zijn natuur. Maar natuurlijk ook de kust e.d. dus ja… je kunt alle kanten op. Verkijk je alleen niet op de afstanden. Alleen Kruger Park is al een paar keer de grootte van Nederland!

En als je het met een reisorganisatie boekt (groepsreis?) kijk dan helemaal goed naar de lengte van de reis. De 2 weekse (of 17 daagse) reizen zijn dan namelijk behoorlijk stressen… Je moet veel kilometers maken hetgeen betekent dat je veel bus in-bus uit zult moeten. Indien mogelijk, probeer dan wat langer te boeken :wink:

Veiligheid: wij wonen in het noorden van de provincie Limpopo, dichtbij Botswana en wonen hier echt in een heel rustig en veilig deel van Zuid-Afrika. Ook in veel natuurparken kun je heel rustig verblijven en rondtoeren.
Mocht je met een huurauto je eigen route gaan rijden, kom dan eens langs. Kunnen we je hier ook veel gave vogels en wild laten zien!

Groetjes en veel plezier bij de voorbereidingen,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Hoi Natascha,

Ja, ik weet dat 2 weken wat kort zijn, maar we moeten het er even mee doen. Ik heb met veel plezier op de site gekeken en gelezen, dank.
Dank voor de info voor nu en Ja, we zullen al genieten van het plannen van de trip. Het is voor mij gewoon geweldig om de dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. Ik heb 6 jaar in de Dierentuin Blijdorp, Rotterdam gewerkt en daarvoor en nu weer in en opvang voor apen en andere exotische dieren. Dus dit soort vakanties zijn echt geweldig. Hoop dat het allemaal gaat lukken en laat zeker even weten als we in de buurt zijn / komen.

Groetjes Christa

Beste Christa,

Nogmaals heel veel plezier. Wordt zeker een gave reis. Wil je tips hebben voor locaties of dingen checken, mail ons dan gerust!

Natascha / www.zazoetravel.com

Heel hartelijk dank.

Christa

Hoi Natascha,

Ik heb mijn man je mail laten lezen en hij vroeg zich af na het lezen van jouw naam of jij redactielid / hoofdredacteur was van het blad Pakara?

Groetjes Christa

Hoi Christa,

Klopt als een bus. Ben ruim 10 jaar hoofdredacteur geweest van Pakara en heb in die jaren ook 2 boeken over het houden van papegaaien geschreven. Nu echter nieuwe uitdaging (samen met manlief) in Zuid-Afrika gevonden. Héél wat anders en (helaas) op dit moment nog geen papegaaien rond het huis, maar hopelijk gaan we nog dit jaar een grote voliere bouwen. Want ik mis de vogels wel…

Doe Nico de hartelijke groeten van mij! Zag net pas zijn naam op jullie internetsite staan. Gaaf om op deze manier van jullie te horen ;-))

Groetjes, Natascha
www.zazoetravel.com

Hey Christa,

Abonneer je op Africa Birds & Birding magazine. Staat boordevol tips, voornamelijk Zuid-Afrika, maar ook elders in Africa. Ook veel info over de Diamond Birding Routes (een initiatief van De Beers, wie anders?)

Alstu: http://www.africageographic.com/magazines/birds-and-birding/index.asp

Veel lees- en plan-plezier!

Jochen

Hoi Jochen,

Dank nogmaals, ook voor je andere mail.
Ga zeker een abonement nemen.

Groet Christa

Hi,
Have a look at Intaka Isles. It is a bird sanctuary and wetlands conservation area in Century City, Cape Town. Over 120 species of birds in a natural environment with bird hides, walking trails, etc. We have details on our own website about it.http://www.centurycityapartments.co.za
Hope this helps.