Dag allemaal,
mijn naam is Kevin ik ben 24 jaar en ik wil een wereldreis gaan maken.
Mijn eerste plan was om op de fiets de wereld rond te gaan maar ik wilde eigenlijk door Noord-Afrika richting de verenigde Emiraten en dan door naar Australie, maar omdat er in veel van die landen waar ik doorheen wil conflicten zijn heb ik mijn plannen een beetje gewijzigd.
Ik woon al 24 jaar in Purmerend en heb het gevoel dat mijn wereld heel klein is er moet veel meer zijn. Nederland ken ik wel ik ben door heel het land geweest en vind het eigenlijk over hetzelfde, alhoewel ik de polders heerlijk vind.
Eigenlijk wil ik op een extreme en zo goedkoop mogelijke manier de wereld ontdekken, per fiets, zeilboot, of lopend. een soort van op eigen kracht dat lijkt mij mooi. ik wil eigenlijk alles achter me verbranden me huisje en bijna al me spullen weg doen, verkopen of weggeven en dan de wereld over gaan zwerven.
Iemand zij tegen me: waarom ga je niet op een containerschip naar Australie en daarna zie je het wel weer. Dat ben ik gaan uitzoeken maar met een containerschip meevaren kost ongeveer 100 euro per dag, dan kan ik bijna een cruise nemen. toen dacht ik waarom ga ik niet werken op een containerschip om de overtocht te betalen, maar dat blijkt ook nog niet zo makkelijk.
In ieder geval wil ik eerst wat familie gaan opzoeken in Australie op een goedkope en avontuurlijke manier en dus absoluut niet met het vliegtuig. Mijn plan is om rond maart 2015 te vertrekken en de reis gaat zo lang duren als ik wil, dus dat kan een maand zijn maar ook 5 jaar of meer. Eigenlijk ben ik op zoek naar vrijheid en avontuur. Ik heb nu al genoeg van het gebaande leventje met werk en huisje, boompje, beestje.
Heb je misschien tips of ideeen of denk je er zelf ook over zo een soort reis te ondernemen reageer dan, misschien kunnen we elkaar helpen of wellicht reisgenoten worden.
Groetjes Kevin