Wereldreis om Paaseiland te zien

hallo, Mijn Lilia is jarig met karneval en in 2011 zouden we voor haar verjaardag naar Rio en dan naar het Paaseilnd willen gaan. Is een wereldreis van 3 tot 4 weken daarvoor een goed idee? en met welke andere leuke bestemmingen kunnen we dat best combineren?
groetjes,
Fred

ik versta onder een wereldreis toch iets anders.

Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je in brazilie wilt zien??

Ik zou vooral ook even kijken naar je budget. Paaseiland is niet bepaald een goedkope bestemming om naar toe te vliegen, al helemaal niet als je ook naar Brazilie wilt.

>>> beste wereldwijzen

ik bedoel, als we sowieso naar het Paaseiland vliegen, nemen we dan niet best een wereldticket om bijvoorbeeld ook het carneval in Rio te bezoeken, en kunnen we dat met nog meer interessante bestemmimgen combineren, totale reistijd maximum 4 weken.
vriendelijke groet,
Fred

Kijk hier eens:

Goedkoop Round The World

www.staralliance.com Op deze website vind je ook een RTW milagecalculator alleen handig als je al exact weet waar je heen wil, voor het plannen van een route kijk je bij destinations.

www.oneworld.com De interactive networkmap is heel handig bij plannen

www.skyteam.com Kijk bij destinations map

KLM Passport to the World (of world journey) ticket. www.KLM.nl www.thegreatescapade.com Deze website is niet erg up-to-date en laat veel bestemmingen niet zien maar geeft wel een mooi eerste overzicht van mogelijkheden.

Met air New Zealand is het mogelijk om enkel gebruik te maken van air New Zealand en de wereld rond te vliegen. www.airnz.co.uk

*bron: *http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/voorbereidingen/goedkoop-vliegen-links-si567.html

De meeste round-the-world tickets hebben bepaalde ristricties, zo mag je bv maar een kant opvliegen, en ze bepalen ook waar je kan stoppen. De steden die jij wilt bezoeken zitten niet in een standaard RTW tickets, en het is dus heel duur om er te komen.

Vanuit Brazilie kun je voor zover ik weet niet rechtstreeks naar Paaseiland, en ik ken die regio te slecht om aan te geven hoe je wel moet vliegen. Maar om in 4 weken de hele wereld rond te gaan is sowieso heel erg vermoeiend, ik zou bv alleen voor Brazilie kiezen. Of je moet ervoor kiezen om 6-12 mnd op reis te gaan, dan kun je wel de wereld rond.

1 like

Alleen LAN Chile vliegt op Paaseiland (vanaf Tahiti en vanaf Santiago) en LAN zit bij OneWorld, dus je kunt het beste een rtw-ticket van OneWorld nemen.

1 like

Cool…! Een wereldreis van maximaal vier weken. In ieder geval ben je dan wel origineel!

Vanaf 5 februari is Paaseiland ook via Lima te bevliegen!