Een jaar lang willen wij reizen met onze dochter van dan 3 jaar.
Ons vooropgezet plan ziet er nu ongeveer zo uit;
Azie; Start Bali, als soort relaxe vakantie om te wennen. Filipijnen, Vietnam, Maleisie, Borneo. Eventueel Laos en Cambodja.
Australie, een maand? waar?
Nieuw- Zeeland, een maand, met camper??
Zuid Amerika; Argentinie, Bolivia, Peru, Chili of Brazilie??
Wij zijn duikers, dus zien graag de beste dive spots. Daarnaast willen we backpakken, maar wel met kind, dus niet hostel in en uit.
Voor ons is belangrijker dat we een goede en veilige accomodatie hebben waar we dan langer blijven, bijvoorbeeld 2 weken op Bali en dan een week actief, daarna weer rustige accomodatie vinden in bijvoorbeeld Maleisie?
Daarnaast speelt het budget natuurlijk een grote rol. Een jaar reizen kost een hoop, en hebben de loterij nog niet gewonnen. Dus low budget adviezen zijn van harte welkom.
Erg benieuwd naar alle tips en trucs om dit zo goed mogelijk te plannen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Goede en veilige accommodatie is natuurlijk niet altijd de goedkoopste accommodatie, al hoeft goede accommodatie ook niet veel te kosten. Ik zou wel met een kleintje kiezen voor iets met een eigen badkamer, en misschien ook wel AC. Er zijn niet altijd bedjes voor kinderen, dus wellicht moet je haar tussen jullie in nemen? En het moet natuurlijk SCHOON zijn.
In Azie krijg je voor 15-20 euro wel een dergelijke kamer (soms ook voor minder), elders ben je meer kwijt.
Duiken is natuurlijk ook een aardige hap uit je budget. Een dagje duiken op Bali kost al snel 50 euro per persoon. Zeker de moeite waard, maar voor dat geld kun je ook een aantal dagen eten.
Hoi
Ik ben zelf moeder van een jong kind (nu 4,5) en al drie x met hem naar Afrika geweest. Heel goed te doen!! Wat ik altijd bij me had was een campingbedje, zodat hij bij ons op de kamer kon slapen. Vertrouwd bedje is belangrijk. Daarnaast zakjes aardappelpure mee nemen, deed daar dan gekookte groente door. En melkpoeder met brinta. Hij is eigenlijk nooit ziek geweest! We sliepen soms bij mensen op het dak of gastgezinnen. Dat is veel goedkoper en ook leuk voor je kind! Zeker als het gastgezin zelf ook kids hebben. Tijdens de lange busreizen sliep hij bij mij op schoot, scheelde weer een zitplaats en dus geld.
Mischien hebben jullie hier wat aan! Mijn zoon was heel goedkoop op reis, hoefde voor hem nooit iets te betalen… Heel veel plezier
Groetjes Hilda
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Wij willen volgend jaar zomer met onze dochter (dan 5,5) 6 maanden op reis. Ik vind het echter wel heel erg belangrijk dat zij het ook naar haar zin heeft. En het ontmoeten van andere kinderen kan daar bij helpen. Ben wel benieuwd wat het meest geschikt is over te verblijven/overnachten en waar de kans op het ontmoeten van andere kinderen groot is. We willen trouwens naar Azie (Sri Lanka, Indonesie, Cambodja, etc.).
Misschien vanuit een ander oogpunt, maar ik ben op wereldreis geweest toen ik 9 jaar was. Als je vragen wil stellen kan dat. Wij gingen met het gezin naar: Zuid-Afrika, India, Sri-Lanka, Thailand, Maleisië, Indonesië, Australië, Fiji, VS. Stuur maar een berichtje