Wereldreis met eigen wagen of niet?

Hallo iedereen,

Wij (mijn vriendin en ik) zijn bezig met een wereldreis te plannen en wat voor te bereiden. Planning reis 2015-2018.

Nu zijn wij al een tijdje op zoek naar een wagen, 4x4 landcruiser of defender, maar ik lees bijna enkel verhalen en blogs van afrika reizen met een 4x4.
Wij zouden afrika, midden oosten, azie, zuid oost azie en china en mss deel van rusland willen doen. Om dan te vliegen naar amerika.

Maar tot nu toe kan ik niet echt verhalen hierover vinden.

Is dit haalbaar?
Is dit misschien duurder dan te vliegen, treinen en openbaar te reizen?
heeft iemand hier al ervaring mee?

Als er iemand mij hiermee kan helpen zou super zijn.

sam

Ha, ik ben nieuw op dit forum. Ik plan reis voor 2013 van NL naar Pakistan. Over land via Kazachstan en China. Dat wordt al best concreet. Ik heb een concrete oplossing voor China (Chinees rijbewijs, kenteken,gids enz). Verder: Veel visa en uitnodigingen. En een niet reagerende Paikstaanse ambassade. Maar t/m India gaat het prima lukken. Momenteel een vriend die al van NL afgereisd is via Iran en nu in India is aangekomen. Onderweg visa geregeld. Ook mogelijk dus. Verdre heb ik al de Landcruser. Dan heb je vast wat info.
Groet, Jeroen

Hoi Sam,

3 jaar voor het rondje wat je daar aangeeft is naar mijn idee veel te weinig. Ik ben nu 14 jaar onderweg met een landcruiser en heb dat rondje een beetje gedaan. Beperk je en vooral China is een probleem. Meer zien is beter dan veel landen in een blitzkrieg tempo.

groetjes,
Mario

Hallo,
Wij zijn in 2006 van Nederland naar Thailand gereden. Zie onze site www.trottermoggy.com.
Hier staat veel info op. Veel succes. groetjes kees en Els