Wereldreis begin 2010

Hey,

Volgend jaar ben ik van plan om een wereldreis te maken. Het plan is om ongeveer een jaar à anderhalf jaar onderweg te zijn. De startdatum ligt nog niet definitief vast. Mijn bedoeling is om per zeilboot van europa naar zuid-amerika (brazilië) te zeilen ( te liften ) om daar te beginnen. Moest dit mogelijk zijn zou ik in januari beginnen. Blijkt het toch te moeilijk zou ik in maart starten (vliegtuig).

De grote lijnen van de route liggen al vast. Zo wil ik in brazilie beginnen, om dan een grote lus te maken naar ecuador ( argentinie, paraguay, chili, peru, bolivie, …). In zuid-amerika wil ik ongeveer iets meer als een half jaar reizen. Daarna wil ik naar het verre oosten en zuid-oost azie. Beginnen in mongolie, china, zuid oost azie, via kazachstan terug naar Europa.

De manier van reizen zou low budget en met de rugzak zijn. Ik wil besparen op de luxe, maar niet op andere zaken. Dit wil zeggen dat de dingen die men gratis kan krijgen, ik zoveel mogelijk gratis wil doen, zoals in de meeste gevallen overnachten ( via organisaties zoals couchsurfing) of vervoer via liften. Ik wil natuurlijk niet besparen op het “avontuur” zelf, want dan is de bedoeling van de reis om zoveel mogelijk nieuwe ervaringen op te doen aan het wegebben.

Voor zuid-amerika heb ik waarschijnlijk al 1 reisparnter, voor de rest van de reis nog niet. Ik zou niet in een al te grote groep willen reizen, 3, maximum 4 personen

Wie zich geroepen voelt om de volledige reis, of een deel van de reis mee te doen mag altijd iets laten weten. Voor meer info, stuur gerust een bericht.

Groeten,

Kevin

Beste Kevin, Wat een goed en leuk plan! Voor mij zou het heel fijn zijn om met iemand samen te reisen, couchsurfen exc. Ik heb in 2008 een paar maanden in portugal en italië gewerkt op verschillende boerderijen als wwoofer, kun je over de hele wereld doen. Je krijgt eten en een slaapplaats voor een paar uur werk per dag. Ik zou graag meer willen horen van je plan, en misschien een keer wat afspreken, want het moet wel klikken haha anders zou het leuker in je eentje zijn hihi! Groet maartje

Paraguay kun je rustig overslaan, hier is niets te beleven, het enigste wat interessant is zijn de missieposten in het zuiden en de itaipu dam maar die kun je ook vanuit brazilie bezoeken. De hoofdstad Ascuncion is helemaal verpaupert met sloppen in het centrum. Uruguay is daarentegen een stuk leuker en lekker relaxed. Chili is een mooi land maar het minst goed geregeld voor toeristen. Er zijn een paar echte toeristenplaatsen maar van de harde wegen af is het lastig om bijv. een nationaal park te bereiken.
Ook is het eten het slechts in Chili.
In Brazilie wil je altijd langer blijven dan gepland evenals Bolivia.

Paraguay en Uruguay staan niet echt gepland op mijn lijst. Chili daarentegen heb ik al wel wat plannen, alsook adressen van mensen waar ik kan logeren.

Ik had inderdaad paraguay erop gezet had ik gezien in mijn eerste post. Het is uiteindelijk niet mijn bedoeling paraguay te bezoeken. Dit was eventueel gewoon een doorreisland om naar Argentinie te gaan.

Ik zou argentinie willen binnenkomen bij de iguazu watervallen. Maar ben nog aan het zien of het makkelijk is verder door te reizen vanaf daar.

Hoi Kevin,

Vanuit Iguazu kun je goed verder. Wil je naar het noorden van Argentinie dan moet je moet via Posadas verder naar Corrientes en dan Salta ofzo.
Je kunt ook via Paraguay naar Posadas via Encarnacion. Je komt dan naast het plaatsje Trinidad waar de missieposten zijn. Als je deze wil bezoeken dan kun je beter terug gaan vanuit Encarnacion zonder bagage.
Deze posten zijn erg mooi maar je bent waarschijnlijk de enige die ze bezoekt op dat moment.
Je kunt vanuit hier ook nog het mooie eiland santa Catharina in Brazilie bezoeken.
Of je gaat via posadas naar Buenos Aires. Ik weet niet of er een rechtstreekse bus naar BA gaat vanuit Iguazu.
Niet vergeten beide zijden van de Iguazu te bekijken.
Groetjes