Wereldreis/backpacken ~2014/15

Hallo allemaal,

Ik kijk er zeer naar uit om voor een lange periode op reis te gaan! Kennis maken met nieuwe culturen, mensen en landschappen! Als ik volgend jaar(hopelijk) mijn diploma haal wil ik dan ook het vliegtuig pakken en voor een lange tijd de wereld verkennen.:smiley:

In mijn eigen omgeving is er helaas niemand die dit aandurft, of kan. Ik hoop hier wel iemand te vinden die ook graag op reis wil. Wat voor landen/continenten/activiteiten etc… bij de wereldreis komen meekijken heb ik expres nog opengelaten, zodat er een gezamenlijke planning kan worden gemaakt. :wereld:

Zelf ben ik 19, maar leeftijd, man/vrouw of wat dan ook maakt mij niet uit. Als er maar een klik is om samen lang op reis te kunnen gaan.

Hei Tim,
Ik ben ook van plan om in 2014/2015 een lange wereld reis te maken. Ik ben van plan te vertrekken in oktober 2014 na mijn eindexamens. Mijn voorkeuren zijn azie & afrika maar ik sta voor van alles open. Ik ben rond die tijd 19 jaar en wil deze reis dan ook maken in mn tussenjaar. Ik zag trouwens dat je uit Haarlem komt, daar kom ik ook vandaan, ook al woon ik nu sinds 5 jaar In Italie!
Grtjes Amber

Het ik ben Jeroen dan 20 jaar en woon in Bussum.

Mijn plan is om ook eind 2014 begin 2015 door zuid oost Azië te reizen voor 3 maanden.
Ik heb al wel een beetje een plan om te beginnen in Singapore en dan door Maleisië, Thailand, Cambodja en Vietnam.
Ik sta ook open voor andere ideeën en zou het dan ook leuk vinden om samen of met meerdere een mooi reis te plannen.

Als je geïnteresseerd ben om dit met mij te doen laat dan wat weten.

Gr. Jeroen

Hoi!
Ik heb zojuist een trip van 2,5 maanden erop zitten door Thailand, Cambodja, Laos, Maleisie en Singapore. Zuidoost Azie is goed te bereizen, zelfs als je alleen bent. Want…je bent er nooit alleen. Ik raad je vooral Laos aan, een prachtig land!
Mocht je naar Afrika gaan, ik ga rond september/oktober ook die kant uit. Sowieso naar Zambia, het land waar ik 1,5 jaar heb gewoond en zo verliefd op ben. Ik hoop daarnaast ook nog enkele andere landen aan te kunnen doen, zoals Botswana, Namibie, Zuid-Afrika en eventueel Malawi.
Groetjes,
Jennifer

Hoi! Ik ben Mathieu, 23 jaar en zie zo een backpackreis volledig zitten! Kan er iemand me wat informatie geven of me iets concreets in beeld geven. Wanneer zou je vertrekken precies? Vorig jaar in Amerika rondgetrokken en dat was onvergetelijk. Zou heel graag nu eens de andere kant willen ontdekken!

Alvast bedankt!
Mathieu

Hoi!

Ik zit ook al een hele tijd met hetzelfde idee, wil ook voor lange periode de wereld rondtrekken :slight_smile: Ik heb al es een maand in Cambodja en heel even in Thailand vertoefd, maar jammer genoeg veel te kort want ik studeerde toen nog… Nu ben ik al even afgestudeerd en begint het meer en meer te kriebelen om het idee in praktijk om te zetten. Mijn voorkeur gaat uit naar Zuid-Oost-Azië, Autralië, Centraal-Amerika en Zuid-Amerika. Ik ben 24j, heb gestudeerd in Gent en sta te popelen om binnekort eens écht te vertrekken, voor 6 maanden of langer. Ik vind ook niemand in mijn kennis/vriendenkring die dit ziet zitten om te doen, dus daarom dat ik hier maar eens een kijkje kom nemen, je weet nooit…? Laat gerust weten moest er een concreet voorstel komen, mag van eender wie zijn, jongen/meisje, maakt me niet zoveel uit, zolang we mekaar maar beter kunnen leren kennen en als er een klik is zie ik het volledig zitten! Kan vertrekken vanaf september dit jaar… Groeten!