Zoals jullie zien ben ik van plan op wereldreis te gaan in 2015. Ik wil eerst nog mijn studie afmaken en het leek mij beter om ver van tevoren te plannen zodat ik op zo’n beetje alles voorbereid ben
Ik ben bezig nu een tijdelijk budget op te stellen zodat ik ongeveer weet wat ik kwijt ben. Nu weet ik zo ongeveer dat China en Zuid-Amerika redelijk goedkoop zijn en ik weet wat ik in Japan kwijt zal zijn (ben er al 5 keer eerder geweest) maar ik vroeg me af of jullie misschien wat advies voor mij hadden wat het ongeveer zal worden.
Mijn vragen:
Heeft een rond-de-wereld ticket nut in dit geval of ben ik duurder uit?
Hoeveel denken jullie dat ik per land per dag kwijt ben voor eten + onderdak.
Is het een goed reisplan of ben ik ergens te kort/te lang?
Overigens ben ik van plan vanaf Beijing naar Pyongyang te vliegen en daar een georganiseerde tour te doen (kan niet anders in N-Korea). Daarnaast ga ik vanaf Busan (Z-Korea) met de boot naar Fukuoka (Japan) en vanaf Japan weer met het vliegtuig naar Taipei (Taiwan).
Z-Amerika wil ik het liefst overland doen, tenzij dat heel erg vervelend is, dan is vliegen ook een optie. Omdat ik het nu al aan het plannen ben en aan het sparen zal het budget best ruim zijn
Hoi
Ik denk dat niemand op je bericht reageerd omdat iedereen weet dat je je plannen nog wel 100x gaat wijzigen. En bovendien valt er nog niet veel te zeggen, ticketprijzen en reiskosten veranderen in een paar jaar wel weer.
Je tijdsplanning? Zuid-Amerika zal je dooheen moeten crossen, Indonesië is heel groot en Singapore heel klein. Keuzes keuzes keuzes.
Ga nog lekker voorbereiden de komende jaren, voorpret is ook pret.
Inderdaad weinig zinvol om nu al van alles te bedenken over wat er goed en fout zou zijn aan je plannen. Als het regime in Pyongjang valt tussen nu en 2015 heb je al een ander verhaal, bijvoorbeeld. Hoe het met tickets e.d. zit tegen die tijd is ook niet te voorspellen. Als je het nu zou boeken is het wel een goede route om een round the world ticket te gaan bekijken trouwens.
In het algemeen vind ik je reisschema meer een wedstrijd dan een reis. Wij zijn 14 maanden op reis geweest waarvan al 3,5 maand Indonesië geloof ik. Zeker je deel door Zuid Amerika lijkt me gekkenwerk, maar wie ben ik.
Ik begrijp dat je veel wilt zien maar ik zou denk ik een keuze maken, alleen door Azië trekken in 60 weken bijvoorbeeld. In zo’n lange reis hou je een reistempo dat je in een normale vakantie hebt gewoon niet vol volgens mij. Je wilt dan wel eens 1-2 weken op een strand totaal niets doen buiten wat rondscharrelen in de omgeving, dagboek bijschrijven, kleding in de was gooien, pakketje souvenirs naar huis sturen etc. etc.
Maar, lekker blijven voorbereiden en gewoon steeds terugkomen met vragen hier, meedenken is (voor mij dan) ook leuk :))