Hey, ik (m, 19) wil in 2008 graag een lange reis gaan maken. Ik wil eerst mijn opleiding afmaken vandaar dat ik pas in of na 2008 ga. Ik zit momenteel aan het einde van het 2e jaar van de Pabo in Heerlen, Limburg.
Ik wil in ieder geval zeker graag naar Australië om daar een aantal maanden te reizen. Verder lijkt me Nieuw- Zeeland, Canada, VS, Kenia, enz. ook geweldig. Maar misschien is het ook handig en leuk om wat ‘goedkopere’ landen te bezoeken.
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit tegen die tijd ook willen gaan doen? Dan kunnen we misschien ideeën uitwisselen en wie weet samen gaan (ik weet 2008 is nog lang, maar toch)
Heeft er iemand verder nog tips? Over landen die echte aanraders zijn? Of waar ik verder rekening mee moet houden ipv met kosten, veiligheid, enz… Aangezien ik pas een beginnend reiziger ben…
Ik hoor graag van mensen die dit ook willen gaan doen of mensen die tips hebben.
Hey, leuk om te horen. mijn wereldreis begint 21 september dit jaar, te vroeg voor jou, maar ik ga ook een website bijhouden en mischien dat je hier informatie en ideeen mee kunt opdoen.
De wesite wordt www.tenburen.nl hij is NOG niet online maar binnenkort wel. Dus even in de gaten blijven houden.
Hoi!
Zoek eerst een goed(kop)e ‘rond-de-wereld’ ticket voordat je wilde plannen maakt. Vaak gaat de ticket maar een kant op met maximaal zoveel stops per werelddeel. Aan de hand daarvan kun je dan een leuke route uitstippelen en ter plaatse bijv goedkope binnenlandse tickets kopen. Het valt namelijk vaak nogal tegen wat alleen al het vlieggedeelte van de reis gaat kosten. Goedkope landen (zoals ongeveer heel Azie) zijn meestal ook nog eens heel interressant dus die zou ik zoiezo niet overslaan.
Kijk ook van te voren naar visa-prijzen want als je voor ieder land 50 USD moet betalen tikt het ook wel aan.
Veel plezier (alvast) en maak je dromen waar!
Groot gelijk om een wereldreis te maken.
Ik ben zelf een reis aan het voorbereiden.
Ik ga van Amsterdam naar Australië, Nieuw-Zeeland, Fiji, Miami en Cuba.
Het is waar dat de vluchten het duurst zijn van je hele reis.
Mijn eerste plan was:
Amsterdam-Londen-Singapore-Melbourne-Wellington-Aucklan-Fiji-LA-Mexico-Havana-Amsterdam.
Dit ging mij 1719 euro kosten (vind ik nogal veel).
Daarom heb ik enkele tussenstops geannuleerd. Nu wacht ik vol spanning op mijn nieuwe prijs.
Je moet daarbij ook nog je luchthavenbelastingen bijrekenen. En dat kan ook snel oplopen…
Ik vertrek in Juli 2007!
Nog veel succes met de voorbereiding van je reis!!
Groetjes
Het meeste van mijn tijd gaat momenteel op in het zoeken van een reispartner… Blijkbaar niet zo gemakkelijk te vinden!!
Doordat de vluchten zo duur zijn en mijn ‘vernieuwde’ versie van de vluchten niet mogelijk leek, ga ik nu nog enkel naar Australië en Nieuw-Zeeland. Dat ga ik al vastleggen. Dan kan ik van daaruit nog verder reizen volgens mijn budget. Fiji wil ik ook zeker zien!
Als er andere voorstellen komen van mijn toekomstige reispartner, worden die natuurlijk in overweging genomen.
Nuja, ik denk, als je 6 maanden in Australië verblijft, dat je nog niet ‘alles’ gezien hebt.
Het leukste zou zijn om daar een auto te kopen en rond te rijden.
Maar, eerst een reispartner vinden, en dan verdere plannen maken.
Wat doe jij? ga je alleen op reis?
Wanneer zou je vertrekken?
De landen die jij wil zien, zijn ook de max, maar als je informeert voor je vluchten, nemen die toch een mega-deel van je budget in!
Voor mij is het zeker niet de bedoeling om overal rond te vliegen en daar dan maar een maand te blijven!!!
Als je nog veranderd van gedacht, qua reisbestemmingen, laat me zeker iets weten!!
Mss. zitten we volgend jaar samen op het vliegtuig richting Australië…
het lijkt me idd lastig om zoveel landen in een half jaar of een jaar te zien…
maar Australië en Nieuw-zeeland wil k in ieder geval als eerste zien!! dan kan k andere jaren wel naar andere delen van de wereld…
Ik wil eerst m’n studie afmaken voordat ik ga, zodat ik ook n beetje geld heb enzo…
Daarom kan ik pas in de zomer van 2008 gaan ofzo…
Mss is het handig om via e-mail of msn verder met elkaar te praten als je dat wil… mijn hotmailadres is: [EMAIL=“rob_vanopdorp@hotmail.com”]rob_vanopdorp@hotmail.com