(Wereld)ticket boeken of alles los en ter plaatse

Hallo,

Ik ben van plan om over een jaar voor max een half jaar weg te gaan. Normaal ga ik 1 tot 3 maanden naar 1 max 2 landen maar nu wil ik in een paar maanden naar waarschijnlijk: nepal, china of alleen de stad beijing en peru en chili (misschien nog india of de fillepijnen). Ik weet dat je in elk land je wel een paar maanden kunt vermaken maar ik wil het nu eens anders doen.

Nu is mijn vraag vooral is het handiger om via bv worldticketscentrum alles van te voren vast te leggen of kun je beter in elk land een los ticket boeken? Dat laatste lijkt me leuk omdat je dan niet alles van te voren hoeft te plannen. Je weet immers niet hoe het je ergens bevalt.

Ik denk het vaste ticket maar misschien heeft iemand nog tips?

Bedankt! :chin:

De ervaring die ik eigenlijk heb kwa vliegtickets is dat je gewoon veel vrijer kan zijn wanneer je er niet vast aan zit! Je kan nog onverwachts dit doen of even hier heen gaan etc…

Wanneer je echter kiest voor losse tickets kan het totaal sommetje wel hoger uitvallen… vooral als je op het laatste moment gaat boeken worden vliegtickets al gauw een stuk duurder! Budget is hierbij dus ook een factor!

oftewel… alles in één keer= relatief goedkoper, in sommige situaties kan het hinderlijk zijn… maar je hebt wel je zekerheid

terplaatse= een stukje duurder, erg vrij, maar soms kan je bijv ergens vast zitten wegens gebrek aan plaatsen

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes!