Welke treks zijn open in september oktober?

Hallo,

Wij gaan van 15 september tot 10 oktober naar nieuw zeeland.
Ik lees net op diverse sites dat trekking op zuidereiland dan moeilijk wordt (millford, hollyford zijn alleen voor ervaren trekkers?)

Graag advies… ! ! ! !

Alvast bedankt !

Mark

Hallo,

zou je even op de site van het DOC moeten rondneuzen, http://www.doc.govt.nz/ zij beheren alle nationale parken dus daar moet het te vinden zijn!

groetjes afke

Hallo Mark,

Het ligt er een beetje aan wat het weer doet of je de treks kunt doen. De belangrijkste reden dat je een trek niet kan doen is vanwege sneeuw in de winter. Dan heb je crampons en een ice axe nodig en moet je inderdaad ervaring hebben met winter i.e. sneeuw condities. Deze winter is er relatief weinig sneeuw gevallen dus met een beetje geluk kun jij straks prima die treks doen.
Wel moet je enorm goed zijn uitgerust:
Gore tex jas, regenbroek, muts handschoenen, sjaal, bergschoenen, warme wollen trui, thermisch onderkleding, bergschoenen, warme sokken en absoluut geen jeans. In NZ kun je vrij goedkoop thermische onderkleding (broek en top) kopen bij “de Warehouse”. Ook zal je een ehbo kit moeten meenemen met thermische deken (die kan je hier ook prima kopen).

Ik hoop dat dit helpt.

Veel reis plezier :wereld:

Hoi Mark,

Leuk dat je naar Nieuw-Zeeland gaat. Je zult op het zuidereiland inderdaad nog veel sneeuw tegen komen. Dit is daar vaak pas eind oktober weg. Mijn advies is om ook DOC sites in de gaten te houden en lokaal te informeren bij I-sites. Een goede optie is het Abel Tasman National Park. Dit ligt in het noorden van het zuidereiland bij Nelson in de buurt en je kunt daar meer geluk hebben qua temperatuur en weer.

Heel veel plezier gewenst!

Ruud