Tijdens onze reis willen we een aantal 2- 3- of 4-daagse trektochten doen. Onze eerste keuze ging naar de milford track, maar helaas, alles is reeds volzet…
Er zijn zoveel andere mogelijkheden en ik weet niet welke te kiezen, dus gooi ik het maar op dit forum: wat zijn de mooiste plekjes om een trektocht te doen? We hebben een tent, dus er moeten niet noodzakelijk hutten langs de route te staan.
Of, als je al trektochten gedaan hebt op nieuw-zeeland: welke en wat zijn je ervaringen? zowel negatief als positief.
Geweldig, een goede trektocht is een must do in NZ.
Je hebt een enorme keus, afhankelijk van wat je graag ziet, zon, zee, bergen of fjorden of allebij.
Om warm te lopen kun je de Tongariro Crossing doen in het Noord eiland. Deze hoef je niet van te voren te boeken. De beste een daagse wandeling ter wereld volgens sommige reisboeken. Dit is het gebied waar ikzelf woon en het is werkelijk fantastisch. Ik kijk elke dag uit over 3 actieve vulkanen, crazy…
Een goed alternatief voor de Milford is de Routeburn track of de Keplar trek.
Bergen, fjorden, dichte native bush, beiden werkelijk geweldig mooi. Wel iets tegen de zand vlooien meenemen anders wordt je werkelijk lek geprikt. De keplar trek is een rond trek dus je hoeft niet eerst een bus te boeken waardoor je flexibeler bent. Als je wil checken of je de trek eerst moet boeken zoals de Milford trek (ik denk van niet) dan eerst even kijken op de Doc webiste: www.doc.govt.nz onder great walks.
Voor zon, zee, stukje kayaken, slapen op een huisboot, de Abel Tasman walk, erg leuk maar geen hardcore hike zoals de andere 3.
Queen Charlotte is ook leuk om langs een fjord te lopen en als je je spullen niet wil dragen dan kan je die aan een bootje meegeven. Het landschap is erg tropisch maar weer een stuk minder dramatisch.
Als je nog meer vragen hebt stuur me dan een mail.
De routeburn track behoort tot de mogelijkheden. Nog enkele vraagjes over deze tocht:
bevindt deze route zich hoofdzakelijk in bosachtig gebied of meer in open vlaktes. (We hebben liefst verre uitzichten. We houden niet zo van boswandelingen)
de opgegeven tijden lijken soms wat lang. Is deze route niet makkelijk te doen in 2 dagen stappen? We hebben redelijk wat ervaring met trektochten.
aansluitend zouden we dan de greenstone of caples route doen. Heeft iemand deze al gedaan? Is deze ook zo mooi?
Nog een vraag over de Mt cook national park: heeft er iemand ervaring met de ball pass trektocht (in de zomer). Volgens de DOC website is dit een zware tocht en heb je ijsbijl, crampons, touwen en nog veel meer materiaal nodig. Onze reisgids daarentegen beschrijft het alsvolgt “crampons kunnen nodig zijn, maar meestal is het niet meer dan een zware wandeling”. Toch wel enig verschil tussen beiden… Kan iemand, die er al geweest is zijn ervaring geven.