Ik zou voor Annapurna Base Camp kiezen, prachtige trektocht, goed te doen in zoveel dagen. Ik heb hem al 2 keer gedaan en zou een derde keer geen straf vinden
annapurna circuit schijnt mooier te zijn, dan het basecamp. Maar laat je daar even informeren. Genoeg trektochten. Het ligt eraan wat je wil en wat je aan kan.
De Jomsom-Muktinath trekking is tegenwoordig (ik meen sinds 1 jaar) een trekking waarbij je vanaf dag 3 op een weg wandelt, dat je dit ook even meeneemt in je overweging. Ze zijn bezig om een nieuwe route te vinden die weer kleine paden beslaat maar momenteel loop je meer dan de helft van de dagen op een weg. Deze trek neemt zo’n 8 dagen in beslag. Wij hebben deze trekking vorige maand gedaan en wij waren geen ervaren wandelaars, evengoed enorm genoten hoor, maar ik kan me voorstellen dat er voor ervaren lopers trekkingen zijn met iets meer uitdaging.
Van horen zeggen, en ook boven al aangegeven, schijnt Annapurna Basecamp heel mooi te zijn, misschien meer geschikt voor jullie?