Welke trekking moeten we kiezen vanuit Pokhara?

De keuze is groot, de boekjes geven een indruk. Maar als je 10-12 dagen rond wilt trekken, welke route raad je dan aan?

We willen op eigen gelegenheid gaan en zijn ervaren lopers.
Lees graag je reactie!

Gaan vanaf 20 november, dus als je ook rond die periode gaat?:nod:

Ik zou voor Annapurna Base Camp kiezen, prachtige trektocht, goed te doen in zoveel dagen. Ik heb hem al 2 keer gedaan en zou een derde keer geen straf vinden :slight_smile:

annapurna circuit schijnt mooier te zijn, dan het basecamp. Maar laat je daar even informeren. Genoeg trektochten. Het ligt eraan wat je wil en wat je aan kan.

In 10-12 dagen het circuit lopen? Dat wordt dan een heleboel met de jeep en weinig tijd voor acclimatiseren om de pas over te gaan.

Sorry even niet gekeken hoeveel hij dagen had.:chin:

ik zou voor Jomsom/Muktinath gaan, goed te doen in 10 dagen en een hele mooie trekking, ook goed te doen op jezelf.

Dank voor de tips allemaal, we gaan zondag weg! De laatste voorbereidingen treffen we…

Jan

Maak er wat moois van, veel plezier!

Beste Jan,

De Jomsom-Muktinath trekking is tegenwoordig (ik meen sinds 1 jaar) een trekking waarbij je vanaf dag 3 op een weg wandelt, dat je dit ook even meeneemt in je overweging. Ze zijn bezig om een nieuwe route te vinden die weer kleine paden beslaat maar momenteel loop je meer dan de helft van de dagen op een weg. Deze trek neemt zo’n 8 dagen in beslag. Wij hebben deze trekking vorige maand gedaan en wij waren geen ervaren wandelaars, evengoed enorm genoten hoor, maar ik kan me voorstellen dat er voor ervaren lopers trekkingen zijn met iets meer uitdaging.
Van horen zeggen, en ook boven al aangegeven, schijnt Annapurna Basecamp heel mooi te zijn, misschien meer geschikt voor jullie?

Heel veel plezier in ieder geval! Geniet er van!