trekking 10 dagen annapurna sanctuary of 10 dagen pokara jomeson?

we wilen in november een trekking doen vanuit Pokara. We wilen hier 10 dagen voor uittrekken. We willen dit wel op een relaxte manier doen. Zijn deze routes tedoen in 10 dagen? En waargaat de voorkeur naar uit voor jullie?
Nog een vraag? Kan je ook alleen een drager huren ipv een gids en is dit aan te raden om tedoen zonder gids?

bedankt voor jullie hulp?

groet.

Marco

Ik heb het Sanctuary 2 keer gelopen, bijzonder mooi vind ik hem. Zeker het eindpunt, omringd door de hoge toppen. Je kunt tegenwoordig met de bus van Pokhara naar Jomsom, je loopt dus heel erg veel over de zandweg met voorbij rijdend verkeer (niet iedere paar minuten een auto natuurlijk, maar er komt af en toe gemotoriseerd verkeer langs.
In 10 dagen kun je ook van Pokhara doorlopen, na Jomsom, tot Muktinath. Dan ben je wel ergens! Maar ja, in het ABC ben je ook ergens… Persoonlijk zou ik het basecamp kiezen, voor de natuur.

kan je het annapurna sanctuary trek relaxed in 10 dagen lopen?(heen en terug) . Ik bedoelde met pokara jomeson over het annapurna circuit en dan met de bus van jomeson naar pokara in 10 dagen?

loop je bij de abc trek langs diepe afgronden?

bvd voor reactie

gr

Nee, niet dat ik me kan herinneren. Het is een mooie en vrij relaxte tocht wat dat betreft.

1 like

Is de annapurna santuary trekking (inc. ABC) , goed te doen in 10 dagen? Of moet je aardig doorzetten in die tijd? We zijn geen ervaren wandelaars.

Bedankt voor je reactie

Ja, dat is prima te doen in 10 dagen. Doorzetten moet je altijd, je gaat wel naar hoogtes die we hier niet kennen.

1 like