Annapurna Circuit Trek ik 15 dagen?

Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik gaan in oktober voor het eerst naar Nepal en zijn nog op zoek naar een geschikte trekking. Momenteel twijfelen we tussen de annapurna circuit trek en de annapurna sanctuary trek. Hoewel ik het liefst de circuit trek zou willen doen twijfel ik omdat we ‘maar’ 3 weken in Nepal zijn. Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat de circuit trek, ondanks adviesduur van circa 20 dagen, ook in een dag of 15-16 te doen moet zijn. Graag jullie advies. Wij zijn geoefende wandelaars en hebben bijvoorbeeld de GR20 op Corsica al een keer of 4 gedaan.

Dank jullie wel!

Groetjes,

Robin

Er worden zoveel wegen aangelegd in het Annapurna gebied dat je hem met enige fantasie nog veel sneller kunt doen. In minder dan een week, als je de rest per bus/jeep doet. Of dat je bedoeling is…
Annapurna Sanctuary vond ik een prachtige tocht en de beloning, in het Sanctuary staan op 4200 meter met al die toppen rondom als een soort amfi-theater: spectaculair!!

Around Annapurna heb ik niet gelopen, daarmee kan ik hem dus niet vergelijken.
Langtang-Gosainund-Helambu is overigens een fraai alternatief, vind ik. Erg mooie trekking en minder druk dan Annapurna.

Ok, alvast fijn om te horen dat de sanctuary trek een aanrader is. Het alternatief zal ik trouwens ook wel even onthouden. Als er nog verdere tips ten aanzien van mijn vraag zijn dan hoor ik dat graag!

Annapurna gebied is top qua natuur en uitzichten…
Heb zelf ABC gedaan… jaartje of 7 geleden
Wanneer je geen last krijgt van de hoogte, en lange dagen wilt maken kan je de duur erg veel inkorten
Met gids loop je vaak maar tot een uurtje of 15:00-16:00, maar zonder gids kan je langer doorlopen en dus ook weer verder komen
Goed te doen!

Beste Robin,
**
Ik heb de Annapurnapurna rondtrekking gedaan, linksom (dus tegen de wijzers van de klok in).
Hieronder de link van de reisorganisatie, waar je meer info vind over de trekking. Ik denk dat het goed te doen is om de tocht in te korten, maar ik zeg je dat het soms lekker is om even te acclamatiseren en te genieten van de Annapurna.
Nepal is geen land om even doorheen te vliegen.

Groeten Bianca.

Hallo Bianca,

erdoorheen vliegen is ook zeer zeker niet de bedoeling, ik ben het met je eens dat dat zeker geen goed plan is. Bedankt voor de link!

Goed om dat te horen Robin.
Daarnaast een zeer goede keus. Elke dag is het landsschap weer anders bij deze trek.

Beste Robin,

Mijn vriendin (dan vrouw) en ik gaan de trek ook doen, en via HT. We vertrekken 25 oktober. Omdat we 21 november weer terug moeten zijn gaan we met een losse gids en drager, dus met zn 4en. Het kost niet veel meer dan de groepsreis, en je kunt langer lopen dan gemiddeld, dus wellicht is dat een optie voor jullie.

Hi Robin,

Ik denk dat het jullie wel gaat lukken in 16 dagen, omdat jullie geoefende wandelaars zijn. Makkie. Het is echt praaaaaachtig, vergeet je camera niet! Willen jullie ook een porter mee? (voor de tassen ect. )

Misschien vind je het handig om een gids te raadplegen? Vertrekken jullie vanaf Pokera? Overal bieden gidsen zich aan, maar ga voor iemand die je ook wat kan vertellen en je niet met crazy eyes aankijkt. Je hebt ook een vrouwelijke gids in Pokera, dat is een optie. Anders kan ik je het email adres geven van mijn gids, dan kan je je vragen stellen. Zijn engels schrijft hij fonetisch, grappig maar wel te begrijpen: [EMAIL=“yambdr@hotmail.com”]yambdr@hotmail.com

koop al je spullen ter plekke, scheelt veeeeeel geld. Echt alles is daar goedkoper, van zaklampen tot backpack tassen! Je kan ook huren hoor!

Succes!

Sharda