Welke tour boeken in The Red Centre?

Hey Australië-fans!

In oktober trekken we (eindelijk!) voor 4 weken naar Australië met ons twee. Hoewel niet alles van tevoren strak gepland moet zijn, zijn er toch een aantal uitstappen die we nu al willen regelen, zoals bijvoorbeeld the outback.

Daar zullen we 5 dagen verblijven: we landen op Alice Springs en vliegen door naar Sydney via Ayers Rock. Daartussen willen we graag een 3-daagse tour boeken om niet alleen Kings Kanyon en Uluru te bekijken, maar ook minder toeristische trekpleisters te zien. Onze voorkeur gaat uit naar een tocht met kleine groepen en met 4x4’s, zodat we ook van de verharde wegen kunnen gaan (als de weeromstandigheden het toelaten).

Welke tours vonden jullie leuk?

Dankjewel alvast voor jullie tips!

Hi Penne,

Ik denk dat je niet veel meer kunt dan Uluru, Katja Tjuta (de Olga’s, heel anders, speciaal en wat mij betreft mooier dan ‘The Rock’) en King’s Canyon.
Wat verder echt de moeite waard is, is het desert park in Alice Springs, www.alicespringsdesertpark.com.au. Google er eens op en lees de recensies.
Verder zijn de McDonnel Ranges, zowel East als West, erg mooi en goed te bereiken. Want een 4wd tour is wel leuk, het gaat ook veel langzamer. Dus als je in betrekkelijk korte tijd veel wilt zien zou ik het daar niet speciaal op gooien. Of je moet een specifieke 4wd tour maken.
Hier: http://www.ossies.com.au/tours_d.php?ID=4 hebben ze zo’n tour. Maximaal 4 personen, twee overnachtingen.
Verder scheelt het veel of je 's morgens of 's middags aankomt en vertrekt zodat je het Desert Park op de eerste of je laatste dag nog kunt doen.
Succes en sterkte met plannen.

1 like

Hey hey!!

Wayoutback heeft een hele goeie en gave 3-daagse tour in The Red Center.
En ook adventure tours kan ik aanraden. Beiden hebben budgetversies en 4WD tours.

Bestudeer die maar even en als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!!

Ik zou met je tijdsschema, en je wensen wel veel al inplannen en regelen, want je bent ongeveer een week kwijt met je red center, en dan hou je 3 weken over voor de eastcoast, wat voldoende is, maar je ook geen zeeën van tijd geeft en het zou zonde zijn als je je uiteindelijk moet haasten, of dingen moet overslaan.

Heel veel plezier met je voorbereidingen, en als je vragen hebt kun je me altijd een PB sturen!!!
Cheers!

1 like

Hoi Penne,

Ik weet niet of je al weg bent, maar mocht je dit nog lezen dan is Groovy Grapes een leuke touroperator :slight_smile:
De groepen zijn tussen de 8 en de 20 mensen, afhankelijk van hoog/laag seizoen. Hele enthousiaste, leuke gidsen en de leeftijd v/d passagiers verschilt zo tussen de 18 en de 30 jaar. Ik heb ontzettend veel lol met hen gehad, ze zorgen goed voor je en ze weten precies waar je op welk moment moet zijn dus dat scheelt zelf veel tijd met rijden en zoeken.
Wat betreft je jeep-wens: zij rijden helaas in kleine busjes, maar geloof mij: die busjes worden helemaal afgeragd over het rode zand waar dat kan. Je hoeft als ervaren bestuurder echt niet in een jeep te rijden om offroad te kunnen (alles is plat en van steen dus 4while drive heb je echt niet nodig). Bij de Uluru liggen (helaas) gewoon geasfalteerde wegen. Je zult meer mensen in campers/auto’s/bussen zien dan in jeeps rondom Alice Springs.

Adventure tours rijdt wél in een ‘soort van’ jeeps. Het lijkt een beetje op een omgebouwde vrachtauto met hele grote dikke wielen er onder. Ziet er wel heel tof uit voor het ultieme road-trip gevoel. Deze tours schijnen ook heel goed te zijn, maar zijn wel een stuk duurder dan die van Groovy.

Nog een kleine tip: Alice springs is niet veilig na zonsondergang, dus ga niet (ook niet samen) daar in het donker over straat zwerven. Zou jammer zijn als je meteen aan het begin van je reis van je tas beroofd wordt of een andere vervelende ervaring op doet.
Verder is het red centre fantastisch. Geniet er van!
Anna

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben ook op zoek naar een toeroperater voor 3 dagen/2 nachten in The Red Centre in april 2013 voor 4 personen.
Ik had een organisator op het oog maar die zijn blijkbaar leeftijdsgebonden! Boven de 39 jaar tel je niet meer mee en mag je alleen aan het einde van de week met je tour beginnen. Belachelijk! Aan het begin van de week mogen alle “jonkies” tot 39 jaar beginnen met hun trip. Wij hebben gereserveerde vluchten en kunnen dus helaas niet hiervan afwijken.
Zelf heb ik een beetje lopen googlen en ik vind de prijsverschillen ook tedelijk uiteenlopen…
Jullie tips zijn welkom!!
Masseurtje

Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn uiteindelijk met The Rock Tour geweest (camping tour van 3 dagen - 2 nachten), omdat ze heel flexibel zijn qua start- en eindpunt van de tour. Wij wilden starten in Alice Springs en afgezet worden in Ayers Rock, wat ze snel voor ons geregeld hebben. Deze organisatie heeft echter het imago zich te richten op jonge, feestende backpackers (wij zijn wel jong, maar gaan niet naar The Red Centre om te feesten), dus we hadden aanvankelijk wat schrik. Uiteindelijk was dat voor niets nodig. We zijn in een hele leuke groep terecht gekomen met een fantastische begeleidster. Het was zonder twijfel het hoogtepunt van onze reis.

@ Masseurtje: onze voorkeur voor een camingtour ging uit naar Wayoutback, maar het kwam niet uit met de reisdata. Deze organisatie richt zich zowel op jonge als minder jonge :slight_smile: reizigers en is héél professioneel!

Dankjewel voor jullie tips en veel plezier aan diegenen die nog moeten gaan. Het is echt een fantastisch avontuur! Niet goedkoop, maar z’n geld zeker waard.