Alice Springs tour

Hoi!

Graag hoor ik ervaringen/tips over het boeken van een tour in Alice Springs.
Mijn vriend en ik hebben onze vluchten al geboekt, op 27 mei vliegen we van Cairns naar Alice Springs en we vertrekken 1 juni weer naar Perth.
Dit komt neer op 4,5 dag/5 nachten te besteden in Alice Springs en omgeving.
Op internet staan vele verschillende tours en hier zit best wel een groot prijsverschil in.
We willen sowieso een Red Centre tour doen, bij de meeste aanbieders is dit een tour van 3 dagen met 2 overnachtingen in de outback.
Een vierdaagse tour heeft als extra een dagtour naar de MacDonnell Ranges.
Doordat er zoveel verschillende aanbieders en tours zijn (allemaal met dezelfde hoogtepunten) zien wij door de bomen het bos niet meer.
Dus wat raden jullie aan? Een 3-daagse tour of de 4-daagse tour?
Ik weet niet goed wat er verder nog in Alice Springs te beleven is en wat de moeite waard is om te bezichtigen?
Alle tips zijn welkom! Ook wat een leuk hostel/accommodatie is :wink:

Alvast bedankt!

Groetjes,
Aline

Niemand ervaringen met tours Alice Springs?

Wij zijn verleden jaar met Wayoutback tours geweest, 5 dagen, vier nachten. Een onvergetelijke ervaringen zeer aan te raden. Het is niet goedkoop, maar zeer kundige gidsen. drie dagen lijkt mij ook goed te doen. minder zou ik niet doen omdat de afstanden erg groot zijn en je dan alleen in de auto/bus zit.

Dankjewel voor je antwoord! Ik ga er naar kijken. Enig idee of ik dit al vroeg vantevoren moet vastleggen of dat het makkelijk ter plaatse kan? En heb je misschien ook nog een tip voor een accommodatie?

Als ik het goed heb onthouden heb ik 2,5 jaar geleden een tour met adventure tours gedaan. Rock the centre. Drie dagen twee nachten. Was heel gaaf!!! Ik heb dat een week van te voren online geboekt omdat mijn route nog niet vast stond voor de rest van mijn reis. Maar als je vlucht al is geboekt kun je de tour ook vastleggen toch? Veel plezier met voorbereiden!!!

Volgens mij kan je goed van tevoren boeken en er zijn zat accomodaties te vinden. Het is nog niet zo warm in de dessert, dat is wel een voordeel van die tijd.
Omdat het voor de aassies geen vakantie is, was er volgens mij overal plaats zat, ik zag heel veel lege huisjes.

Ik heb een paar jaar geleden een 3-daagse tour met The Rock Tour gedaan, is erg goed bevallen. Leuke mix van mensen, met name wat jongeren want er zit niet de luxe van champagne enzo bij, maar uiteindelijk ga je toch allemaal naar hetzelfde toe en wij leken als groep veel meer plezier te hebben dan de andere groepen die we zagen :slight_smile:

Ik ben overigens heen gevlogen op Alice Springs en terug vanaf Uluru, dat scheelt de terugreis van vele uren die je toch al gezien hebt! Oh wacht, zie net dat je al vluchten geboekt hebt, dus dat is dan niet zo relevant meer. Het is inderdaad flinke afstanden rijden in 3 dagen, maar ik vond het het absoluut waard.

Alice Springs zelf vond ik echt geen leuke stad, 's avonds werd aangeraden taxi te nemen en voelde me er niet echt op m’n gemak. Mijn hostel was Alice Lodge Backpackers, op zich prima hostel maar niet echt iets bijzonders of zo.

Zelf 3 maanden in Alice Springs geweest en gewerkt en vond het echt fantastisch. Wayoutback is een goede organisatie en als je de keuze hebt; ga voor het haven backpackers resort. Goedkoop en erg gezellig!

Dutchgirl ik denk niet dat een leuke groep volledig afhankelijk is van de tour waarmee je gaat. Toen ik ging hoorde ik ook veel verhalen over de gezellige sfeer van the rock tour. Echter toen ik er was lag iedereen van die tour al te slapen en was mijn tour nog gezellig aan het kletsen rond het vuur. Je moet ook een beetje mazzel hebben met je gids en groep etc. Dus ik kijk meestal vooral naar de inhoud vd tour en neem de verhalen over gezelligheid met een korreltje zout :slight_smile:

Hi, ja dat is ook zeker zo, je moet een beetje mazzel hebben met je groep. Ik ben met name daarvoor gegaan omdat er de jongste mensen meegaan over het algemeen en dat was wel echt zo in mijn geval. En voor mij doorslaggevend was ook dat ze bij The Rock Tour als enige een nacht in the middle of nowhere verbleven (op land van een bevriende landeigenaar) zonder electriciteit en stromend water, dus alleen de tweede nacht op een campsite. Maar dat was enige jaren geleden dat ik er was, dus misschien dat er nu meer zijn die dat doen. Qua inhoud verschillen de 3-daagse tours niet zoveel van elkaar vond ik.