Als deel van mijn reis van 2 maanden naar Australie wil ik begin mei van Adelaide naar Alice Springs. Omdat ik alleen reis ga ik liever met een tour mee die onderweg ook langs Coober Pedy, Uluru, King’s Canyon en de Olga’s gaat.
Hebben jullie ervaringen met de touroperators die deze tour aanbieden en welke zouden jullie aan- of afraden. Ben zelf 39, dus ik geef de voorkeur aan een tour met een gemengd gezelschap (niet alleen 18-jarigen of 65-plussers).
Er zijn heel veel verschillende tours die allemaal ongeveer het zelfde doen en naar de zelfde plekken. misschien de één naar een iets andere plek en met wat meer tijd.
Welke touroperator je moet nemen vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb dat deel in 2005 gedaan. Van Darwin naar Alice had ik een geweldige groep en een leuke tour, dus in Alice met het zelfde bedrijf naar the olgas, kings canyon en uluru. Weer een geweldige tour met een leuke groep en weer de zelfde touroperator naar beneden richting Adelaide. Die tour bestond voor de helft uit 16/17 jarigen die via een uitwisselings project in Australie zaten. :disgust:
Met welke touroperator ben jij toe meegeweest en had je het eerste deel al van te voren geregeld.
Zit n.l. ook te denken om het pas daar ter plekke te regelen, maar weet niet of dat dat kan.
Ik ben enkele jaren geleden van Adelaide naar Alice Springs gegaan met Groovy Grapes. Deze overnachten in Coober Pedy. Wij hadden geluk met de groep, welke een mix van verschillende leeftijden en Nationaliteiten was.
Vanuit Alice Springs zijn wij met Mulga’s naar naar Uluru en Kata Tjuta geweest. Overnachten in een swag etcetera.
Ik was in mei in Australië en heb door heel Australië gereisd met een camper. Het stuk van Alice Springs naar Darwin heb ik georganiseerd gedaan met Adventure Tours.
Het was de beste tour die ik ooit gedaan heb! Ik ben zelf 24 en ik zat in een gemengde groep met allerlei leeftijden en nationaliteiten. De oudste was rond de 50 jaar en de jongste 19 jaar. Ik deed een 3 daagse “Red Centre” tour (die zul je ook doen als je vanaf Adelaide naar Alice reist) en daarna ging mijn tour naar Darwin. Ik weet dat Adventure Tours ook naar Adelaide gaat (ook langs Coober Pedy), een vriendin van mij heeft die tour gedaan en was ook erg tevreden.
Echt een aanrader! Heb veel tours gedaan en veel gereisd en dit is mijn favoriet!
Ik heb in november een 6-daagse tour van Alice Springs naar Adelaide gedaan met Adventure Tours. Het was in 1 woord samengevat “Fantastisch”. Leuke groep met verschillende nationaliteiten en de leeftijd varieerde tussen de 18 en 43 jaar.
Ik heb op hun website gezien dat ze nu een 7-daagse tour hebben. Lijkt me beter omdat ze de trip van Uluru naar Coober Pedy (+/- 750 km) nu in 2 dagen doen i.p.v. 1 dag ( Zal Azza, onze tourleader tijdens die trip, ook leuk vinden denk ik. Hij was gesloopt die dag.).
Enige nadeel van Adventure Tours is de beenruimte tussen de zitplaatsen. Hun bussen bieden plaats aan 24 personen, terwijl die van Groovy Grapes maar 21 zitplaatsen hebben in dezelfde type bussen. Dus iets meer beenruimte bij Groovy Grapes.
Toch belangrijk denk ik. Je legt grote afstanden af.
Vanuit Alice Springs ben ik met The Rock Tour meegegaan om in 3 dagen Kata Tjuta, Uluru en Kings Canyon te bekijken. We hadden een leuke groep, verschillende leeftijden en nationaliteiten. Dit was de voordeligste tour die we konden vinden, we moesten toch een beetje op budget letten, vandaar. $300 voor 3 dagen. Het was perfect geregeld, we hadden een leuke gids en we hadden een erg leuke groep. Slapen, gewoon onder de sterrenhemel en samen kampvuur en eten maken. Dat had echt wel iets. Misschien dat je zelf met bijc Greyhound naar Alice zou kunnen reizen en onderweg nog bij plaatsen als Cooper Pedy zou kunnen stoppen en vanaf Alice een tour maken?
Veel plezier in ieder geval.