Haaaai, Ik wilde ff vragen of iemand een HBO-studie weet voor hostess of reisleider. Graag GEEN particulieren school.! Het maakt niet uit waar in het land!
Ik hoop dat het lukt.
Kuzz Sanne
je kunt ook intern opleidingen doen bij reisorganisaties
TUI heeft zeker iets interns…kost je dan ook niks ! :huh:
Naar mijn weten heb je niet een opleiding speciaal voor alleen hostess/ reisleidster, meestal is dat een keuze vak dan wel afstudeer richting. Op het MTRO kon ik kiezen tussen zakenreizen of hostess/ reisbegeleiding. Bij het HBO zul je dit vast ook wel hebben, kijk bv eens op de site van het NHTV. Wat ik wel heb gezien is dat LOI een cursus heeft voor reisbegeleiding buitenland, maar dus niet een volledige HBO opleiding.
Wat ik me afvraag is waarvoor je dit speciaal wilt, kies bv HTRO of Vrijetijdsmanagement en dat is al genoeg. Heb je tevens ook meer aan, want dan leer je voor meerdere beroepen/ functies. Zelfs zonder een toeristische opleiding kun je al bij diverse reisorganisaties hostess worden. Vergeet niet dat het wel hard werken is en dat je vaak niet weet in welk land je geplaatst wordt. De lonen laag zijn, je kan (goed) geld verdienen door de commisie van de excursies die je verkoopt.
Er is wel een opleiding die speciaal richting o.a reisleiding gata.
Dat is namelijk een 1-jarige hbo-opleiding aan de Hogeschool Tio.
Ik heb 1 jaar de opleiding gevolgd van SRH = stewardess/receptioniste /hostess.
Over deze 3 dingen gaan de meesten vakken,
Mijn stage heb ik ook als reisleidster gedaan.
Echt super.
Ben voor komende seizoen ook weer aangenomen en ga naar Turkije.
Jaaaaaaaaah,
Succes ermee…
Groetjes
oh ja de site is www.tio.nl