Hostess in het buitenland

Ik vertrek voor de zomer 2008 naar het buitenland als hostess/reisleidster. Zijn er nog mensen die dat doen/reeds gedaan hebben? Ik ga met Jetair en ben al vaker mee met jetair geweest maar dat was telkens als animatrice. Het zou leuk zijn nog wat host(es)s(en)/gastvrouwen te horen.

Groetjes!

ik zou willen vragen welke opleiding je moet volgen tot hostess is dit mbo
groetjes silvia

hoi

werken als hostess voor jetair is niet zomaar een job, het is een manier van leven! Bereid je voor op een heel drukke intensieve periode, waar je heel mooie dingen mag beleven, in een mooie omgeving mag werken, en je veel bijleert.

Een opleiding krijg je van hen, duurt een week en is echt leuk. Je achtergrond, studies enz… ja dat zoeken ze wel uit op de sollicitaties. Belangrijk is: een sterke persoonlijkheid, goed voorkomen, zeer goed frans en engels spreken, groot aanpassingsvermogen hebben, flexibel en gemotiveerd zijn. Met deze dingen maak je al een goede kans.

Ik doe het nu sinds een jaar: het is zeker niet altijd makkelijk, maar het is een prachtige ervaring! Ook leer je enorm veel mensen kennen!

Groetjes

Voel je je niet eenzaam?

nee hoor

ik ben altijd omringd door collegas, klanten, binnen de werkuren maar ook daarbuiten. Je leert heel wat mensen kennen, en je hebt ook weinig tijd om je eenzaam te voelen, er is altijd wel iets te doen.

Ok je mist soms je familie uiteraard, maar er bestaat telefoon en internet.

Het zonnetje maakt heel veel goed!