ik heb een vraagje ik wil in september graag als reisleidster of als hostes gaan werken in het buitenland…maar heb geen opleiding ervoor gevolgd. ik heb net 3 maanden in florida gewoond en gewerkt als au-pair,en zit op het moment in cyprus als au-pair tot begin september.daarna wil ik wat anders in het buitenland dus leek het me leuk om als reisleidster te werken omdat ik veel van de wereld wil zien. dus mijn vraag is kan ik als reisleidster gaan werken zonder enige diploma’s??? kan nederlands,engels,en ga vanaf deze week grieks leren(dus kan dat hopelijk in september ook wel redelijk).
als je als hostess wilt werken, dan zou ik mijn plannen wat bijstellen, want alle NL organisatie’s zoeken mensen vanaf maart/ april/ mei en dan werk je op contract tot sept/ okt. Soms kun je dan voor de winter blijven, maar dan moet je al wel een zomer gewerkt hebben.
Je hoeft niet per se een opleiding te hebben en ook niet per se ervaring. Gewoon geluk hebben dus. Ik had ook geen van beiden en ben wel aangenomen. Gewoon solliciteren dus. Mensen met een diploma en 10 jaar ervaring hebben natuurlijk wel een streepje voor, maar het ligt aan het bedrijf wat ze zoeken en in jou zien.
succes
bloem29 dankjewel voor je reactie,kan me plannen niet bijstellen,want zit tot september in cyrus.
dus kan echt pas vanaf september aan de slag.
maar hier kan ik opzich wel mee in juli ofzo ga ik gewoon op zoek of ze ergens mensen nodig hebben voor sept tot…
weet jij ook waar ik dan het beste kan gaan zoeken??
De meeste bedrijven geven intern een opleiding. Als je een toeristische vooropleiding hebt is dan handig, maar zeker niet noodzakelijk.
Belangrijk is dat je goed met mensen weet om te gaan, inlevingsvermogen hebt, een goede uitstraling en heel erg stressbestendig bent.