Ik wil werken als reisleidster! Maar waar?

hallo allemaal,

ik wil graag als reisleidster werken, maar waar???
als ik in google, enz zoek, krijg ik echt niets te zien…waar moet ik dat zoeken/vinden?
kan iemand me helpen? dank je

hoi

als je als reisleider wil werken moet je bij de reisorganisatie zelf zijn maar meestal vragn die dan wel ervaring of een diploma

het beste kan je het proberen bij gogo tours of beach masters of busreizen om ervaring op te doen

dat heb ik ook gedaan en ik ben nu reisleider
in egypte al 2 jaar

groetjes stefano

je zou eens kunnen kijken op de websites van de reisorganisatie… bij vacatures vaak staan er ook vacatures voor reisleidsters/ hostessen

Hoi,

Probeer eens Sawadee reizen, Fox Reizen, Summum reizen op hun sites staan hun vacatures ( vnl. vanaf dec/jan voor het volgende seizoen) ze vragen wel altijd reis of werkervaring, succes,

Saskia

Probeer het bij Koning Aap: www.koningaap.nl

Op hun site is een verwijzing naar vacatures. Uiteraard moet je over het een en ander beschikken: inlevingsvermogen, flexibiliteit, geduld, kennis van taal en cultuur, het kunnen omgaan met problemen die voortvloeien vanuit een groep (groepsprocessen) of bij een individu.

Ik zelf ben reisbegeleider (Koning Aap reizen). Maar inderdaad een goede kennis van taal, land en cultuur en een positieve vriendelijke uitstraling wordt altijd gewaardeerd !
Als je hierover voldoende beschikt, en echt de intentie hebt om reizen te begeleiden dan ben je de geschikte persoon.
Kennis daar draait het om. Als je daarbij ook nog goed leiding weet te geven, en dat is soms moeilijk in een andere omgeving met verschillende soorten mensen onder soms uiteenlopende situatie’ s dan kan je een goede reisbegeleider worden.
De organisatie zal je niet in het diepe gooien, je krijgt een gedegen cursus waar het een en ander wordt aangehaald om als reisbegeleider te gaan werken. Cursussen als: groepsprocessen, EHBO, zijn hier voorbeelden van.

Suuk 6! :wink:

Pas goed op rechten als je in de reiswereld gaat werken!

Op www.harmattan.nl kun je lezen wat de risico’s zijn en bij welke organisaties je niet moet gaan werken.

Kijk eens op www.ivor-reisbegeleiding.nl Daar vind je de opleiding.

Veel informatie en links vind je ook op http://hostess.startpagina.nl Veelgebruikte naam voor reisleider is Host of Standplaats Host. Zoek hier eens op in Google.

Bert
Cruiseweb en Cruise Job

http://www.werkenopeencruiseschip.nl

Ik denk dat je daarnaast eerst voor jezelf zou moeten bepalen waar zou willen gaan reisleiden (of reizen gaan leiden, whatever). Naast de noodzakelijke kennis en kunde zal je toch zelf overtuigd enthousiast moeten zijn van de bestemming, anders zal je dit ook niet kunnen overbrengen op je reizigers. En zeker niet op momenten dat het eens een keer tegenzit, iets wat op den duur toch onvermijdelijk eens zal voorkomen.

of kijk op www.recrajob.nl

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende invulling voor komende zomer? Word reisleider bij Simbo en bezorg kinderen en jongeren dé vakantie van hun leven!

Simbo organiseert de leukste zomerkampen & jongerenvakanties voor kinderen en jongeren van 5 t/m 21 jaar. Van strandvakantie, tot vrijwilligerswerkvakantie; te veel om op te noemen! De zomerkampen vinden overal ter wereld plaats, in Nederland, Europa zelfs ook in veel landen buiten Europa!

Ben jij enthousiast, is organiseren jouw passie en lijkt het jou leuk om als reisleider aan de slag te gaan? Kijk snel voor meer informatie op http://www.simbo.nl/vacatures Reizen begeleiden bij Simbo is een unieke en zeer leerzame ervaring in het werkveld van toerisme, sport en recreatie! Simbo biedt jou een opleiding en certificaat voor reisleider!

hier staat een lijstje met organisaties waar je zonder opleiding of (veel) ervaring als reisleider aan de slag kunt: allesoverrecreatiewerk.nl

Beste,

Bedankt voor onderstaand antwoord. Ik ben ontzettend gek op reizen en ben afgelopen winter 4 maanden door zuid Oost Azië heen getrokken. Helemaal te gek! Wat een mooie culturen en lieve mensen. Omdat ik het heel leuk vind om met mensen te werken en goed kan werken met groepen denk ik er aan om reisleidster te worden.

Kun je mij ook vertellen hoeveel maanden in het jaar je aan het werk bent als reisleider? En hoe lang ben je van huis? En wat zijn de gemiddelde verdiensten?

Alvast hartelijk dank voor je antwoord.