Welke strandbestemming?

Beste Montenegro gangers,
Dit jaar biedt Tui pakketreizen aan naar Montenegro. Aangezien we een aantal jaren geleden heel erg genoten hebben van Macedonie, zou ik graag meer van die ‘streek’ willen zien. De verblijven van Tui bekijkende komt de vraag naar boven; voor welke strandbestemming moet je kiezen. Zij bieden Bar,Dobra Voda, Budva, Becici, Petrovac, Przno, Rafailovici. Ik ben op zoek naar een wat rustigere plaats met een niet al te groot complex waar vanuit je diverse trips kan ondernemen om iets van het land te zien. Wil niet midden in het toeristengebeuren zitten, maar wel op loopafstand wat restaurants, winkel, bakker kunnen bereiken. Iemand ervaring met de genoemde bestemmingen? Iemand een advies? In oudere topics komt de Budva, Becici en Petrovac naar voren waarbij van Budva gezegd wordt dat het redelijk druk/groot is. Ik vind in die topics nog niet echt een antwoord op mijn vragen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hoi Retse,

Budva is een grote kustplaats in Montenegro en heeft van alles te bieden op loopafstand. Gedurende de zomerperiode is het hier inderdaad druk.
Je kunt ook kiezen voor een plaats in de baai van Kotor, bijvoorbeeld Herceg Novi of Igalo. Daar is het wat minder druk, maar heeft ook van alles te bieden.

Wil je andere plekken met de auto bezoeken of met het openbaar vervoer? Montenegro kent namelijk heel veel kleine plaatsen en het is niet ideaal om te gaan fietsen of te lopen van de ene bestemming naar de andere bestemming bijvoorbeeld. Maar het is niet onmogelijk! Vanuit Herceg Novi en Igalo zijn ook verschillende excursies te boeken.

Misschien kan je ook je reis splitsen in tweeën, waarbij je bijvoorbeeld de ene helft in Herceg Novi zit en de tweede helft in bijvoorbeeld Becici of Petrovac (vlakbij Budva). Tip: als je echt meer van zand/kleine kiezelstranden houdt, dan zou ik wel richting Budva gaan en dan bijvoorbeeld een boottocht door de Baai van Kotor doen.

Als verblijfplaats kan ik ook Tivat aanraden als je met de auto bent, want dan zit je tussen de baai van Kotor en Budva in. Dan heb je minder reistijd, welke kant je ook opgaat. Dan kan je met de auto naar verschillende leuke stranden in de buurt.

Als je nog ander advies nodig hebt, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Ivana

ik lees even mee.ik wil ook eens hier naar toe(dit jaar niet,heb al wat anders geboekt)wij zaten juist wel aan budva te denken juist omdat het volgens mij centraal gelegen ligt als je geen auto hebt.en makkelijk kotor en sveti stefan te bereiken op eigen kracht.en bijv dan een paar mooie natuurexcursies daar regelen ofzo.hmm misschien volgend jaar eens doen.er lijkt me genoeg te doen in ieder geval.

hmm,wij twijfelen nu ook of budva wel een goede plek is voor ons.heb niet echt zin om in een discotheek te zitten.lees overal over veel lawaai.misschien kotor beter,maar kan je van daar uit met ov goede uitstapjes maken?of zijn er daar excursieburo,s zat en hoeft dat niet perse bij je reisagent?alle info is welkom.we zijn wel echt aan het openbaar vervoer verbonden.