Welke stappen moet ik ondernemen?

Hallo allemaal,

Ik vraag me erg af welke stappen ik moet ondernemen en wanneer. Zijn er eventueel bureau’s die je met deze stappen helpen, om te emigreren naar Canberra, Australie?

De situatie is momenteel als volgt:

Ik ben 28 jaar en heb de Nederlandse nationaliteit, maar woon momenteel in Ierland. Ik heb al een tijdje een Australische vriendin en wil graag haar achterna en me settle’n in Canberra.

• welk visum heb ik nodig?
  • welke instantie kan mij hierbij helpen?
  • welke papieren heb ik nodig?
  • wat zijn de (financiele) vereisten?

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen sturen. Als iemand een bureau weet die hier (betaald) mee kan helpen hoor ik dat ook graag.

Bij voorbaat dank!

Hoi Timmothy,

Ik ben zelf Australisch en will met mijn Nederlandse vriend naar Australie emigreren. Wij zijn net begonnen met alle documenten door te nemen en in te vullen.
Je hebt een partner visa nodig (Partner (Temporary and Permanent) (subclass 309 and 100) visa).

Je moet kunnen aantonen dat jullie al zamen zijn voor 1 jaar. Je kunt alle documenten en informatie downloaden van de department of immigration and citizenship. www.immi.gov.au/
*Je kunt ook een bureau inschakelen maar dat zal wel wat kosten.
Als je goed je huiswerk doet kan je het allemaal zelf. Je kunt alle informatie en formuleren downloaden, het is wel een hele boekwerk bij elkaar maar het is vrij duidelijk. Mijn vriend heeft alles zelf gedownload en netjes op volgorde in een map gedaan.
Je moet een hoop info over jezelf verzamelen, zoals politie rapporten, geborte akte, een medische keuring, bewijs van je realatie bijv gezaamelijke rekeningen, verklaringen van vrienden en familie leden, verklaring van jou en je partner over jullie relatie ect ect.
Als jullie nu niet samen wonen en nog geen jaar samen zijn is het misschien handig voor je om eerst een jaar lang op een werk/studie/vakantie visum naar Australia te gaan. Dan zouden jullie samen kunnen wonen zodat je kan bewijzen van een 1 samen zijn. *
Ik hoop dat ik je een beetje in de goede richting hebt geholpen.

Groetjes