Welke stad is voor overnachting in Zuid Toscane moeite waard?

Ha allemaal,
Ik ga in de zomer naar Italie en reis dan per openbaar vervoer van milaan naar venetie, van daaruit naar Florence en dan door naar zuiden van toscane. Van daaruit wil ik nog naar napels/pompei en dan eindigen in Rome. Ik ben nu echter aan het zoeken wat voor plaats in zuid toscane nog mooi is om te overnachten, maar die wel bereikbaar is per trein/bus. Florence is namelijk een grote stad uiteraard en het lijkt me super on een dag of 2 a 3 nog echt Toscane qua dorpssfeer op te snuiven :-). Iemand tips?

Volgens mij kom je dan het beste uit met Chiusi.
Daar stoppen de (snel)treinen van en naar Firenze en Roma.

In Chiusi pak je dan de bus naar bijv. Pienza of , ook heel mooi, Montepulciano.

Reistijd per bus Chiusi- Montepulciano 1 uur en 20 minuten.

Bedankt voor de tip!
Net via booking.com op een hotelletje in Pienza geboekt wat daar goed scoorde, heel zinvol je tip gehad te hebben :wereld:!

Groetjes, Judith

Ik zag uw reactie nog eens lezende dat u een hotel in chiusi aanraadt en niet in pienza of dat andere dorpje (dat zijn leuke dagtrips als ik het goed begrijp). Snel kostenloos geannuleerd via booking.com en toch maar in Chiusi gereserveerd. Is een hotel Il Patriarca, er schijnt een bus te gaan voor het hotel dus ik hoop maar dat de frequentie daarvan redelijk is :-). Weet u of de busdiensten gemakkelijk in het engels na te kijken zijn op een site?

Groetjes, Judith

Nee, ik heb niet geschreven dat een hoteltje in Chiusi beter is dan in Pienza of Montepulciano.
Ik bedoelde dat je op de parkeerplaats vòòr het treinstation van Chiusi, je de bus kunt nemen naar Pienza of Montepulciano.

Als je trouwens naar Pienza gaat, moet je in Montepulciano overstappen en wel bij de kruising bij de St.Biagio.
Zie:

http://www.busfox.com/timetable/accessible_timetable.php

en vul als vertrek in Chiuisi en als aankomstplaats Pienza.

P.S. Zorg dat je 's morgens reist epr bus, want van 07.00 uur tot 13.00 uur zijn er veel meer bussen dan latere op de dag.
Dit i.v.m. de schooltijden ! Na 20.00 uur 'savonds rijden er nauwelijks bussen in Toscane.

Met kaartje en een beetje engels…:

http://www.busfox.com/timetable/