Momenteel loop ik stage in Verona (Noord-Italië)… Ik ben een groot liefhebber van Italië, maar ik heb de regio van Toscane nog nooit gezien. Daarom wil ik graag een reis(je) door Toscane maken.
Vanwege een beperkt budget en vanwege mijn stage, kan ik maar 3 of misschien maximaal 4 dagen blijven.
Wat ik graag wil zien is in ieder geval:
Firenze (Sowieso 1 dag)
Siena (Halve dag/hele dag)
Lucca (Halve dag lijkt me voldoende)
San Gimignano (Halve dag lijkt me voldoende)
Pisa (Alleen snel een foto met de toren)
Ik snap dat dit allemaal erg krap is, maar misschien is het net te doen. Als voordeel heb ik dat ik 's nachts in een stad zelf kan verblijven. Het liefst zou ik 's avonds/'s nachts in Lucca en San Gimignano / Siena verblijven.
Kan iemand mij misschien helpen… Hoe kan ik dit het beste indelen?
Bijv. Eerst van Verona naar Firenze? Daar de dag doorbrengen en slapen, dan de volgende dag naar bijv. Pisa, snel een foto maken en dan door naar Siena, om daar 's nachts te verblijven. De volgende dag naar San Gimignano en dan door naar Lucca en blijven slapen, of de trein terug nemen?! Ik noem maar wat hoor!
Ben vorig jaar ook naar Toscane geweest en heb ongeveer hetzelfde rondje gedaan.(was goed te doen met de trein!) Ben zelf van Pisa naar Lucca gegaan. Zou Pisa echter zeker skippen van de lijst want behalve dat scheve torentje is hier niets te beleven en om nou te zeggen dat de stad mooi is…Nee!.Vervolgens naar Firenze van daaruit naar Cortona en Siena en vervolgens terug naar Pisa. (vloog vanaf hier). Cortona was echt een aanrader en vond Siena ook een leuke stad om te zien. Denk dat het wel haalbaar is vergeet echer niet dat je ook wel aardig wat reistijd kwijt bent. Zou in dit geval doen Lucca-Firenze slapen-San Gimignano en vervolgens Siena Slapen-Dan heb je nog wat tijd over voor de dag erna om retour te keren en ben je drie dagen onderweg. Ga echter in bv Siena niet op het plein zitten met een beperkt budget want dat ga je niet halen. Loop 200 meter verder en een biertje kost je eenderde van de prijs. Verder zijn treinkaartjes erg goedkoop. Erg leuke reis in ieder geval…
Succes Peter
Hoi Peter! Bedankt voor je reactie!!!
In Pisa maak ik echt alleen even snel een foto, de rest van de stad skip ik! Bedankt ook nog voor je tip wat betreft Cortona, maar dat ga ik helaas niet redden.
Heb m’n schema nu zo gemaakt:
**DAG 1:
**9.00 vertrekken van Verona - aankomst Firenze 10.40
Blijven slapen in Firenze!
Firenze: Ponte Vecchio / De beroemde brug
Firenze: Santa Maria Del Fiore (Duomo)
Firenze: Palazzo Vecchio (Fresco’s, beelden, antiek, uitzicht over stad van balkon)
Firenze: Galleria degli Uffizi (Kunstmuseum: Da Vinci, Michelangelo, Rembrandt)
DAG 2:
Van Firenze naar San Gimignano (uur reistijd), naar Siena (half uur reistijd).
Blijven slapen in Siena!
S. Gimignano: Museo Civico (Incl. hoogste storen met uitzicht)
Siena: Piazza del Campo
Siena: Duomo
**DAG 3:
**Van Siena naar Pisa (2 uur reistijd), naar Lucca (half uur reistijd).
Vanaf Lucca: 18.30 vertrekken, 22.30 terug in Verona!
Pisa: Foto maken bij de toren
Pisa: Duomo (tegen de toren aan)
Lucca: Piazza dell’anfiteatro, het beroemde plein.
**Verder nog doen:
**- Chianti proeven
Brunello di Montalcino proeven
Vin Santo met cantucci proeven
Super strak schema natuurlijk, maar ik denk dat het zo te doen is! Ik heb natuurlijk geen tijd om musea etc. te bezoeken, maar ik ben er dan in ieder geval vast geweest. En ik denk overigens dat de treinreis zelf door de landschappen misschien ook al best mooi is om te zien! En… Misschien ga ik komende zomer wel weer terug vanuit Nederland!
Hoe dan ook, ik ben de eerste dag vrij vroeg in Firenze en aangezien ik daar blijf slapen, heb ik best wat tijd daar! Moet redelijk genoeg zijn.
Tweede dag vroeg naar San Gimignano, waar je geloof ik redelijk veel in korte tijd kan zien. Vervolgens door naar Siena, waar ik weer redelijk wat tijd heb, aangezien ik ook daar blijf slapen. Volgens mij liggen in Siena alle ‘must see’s’ ook redelijk dicht bij elkaar. Dus dat is ook te doen!
De derde dag snel een foto’tje maken in Pisa, hoeft niet veel tijd te kosten. Dan snel door naar Lucca, waar ik dan redelijk wat tijd heb. Daar een vroeg diner’tje doen met een Toscaanse maaltijd, een glas Chianti, een glas Brunello en Vino Santo met cantucci proeven. Vervolgens de trein terug!