Mijn naam is Sascha. Ik woon alweer 9 jaar in Den Haag. ik heb een ontzettend leuke baan als jeugdverpleegkundige.
Ik kom al jaren in Italië en na mijn laatste bezoek (ik ben gisteren thuis gekomen van een weekje Bracciano) heb ik besloten volgend jaar een rondreis te gaan maken door Italië. Dit zal mijn eerste backpack ervaring worden, dus vandaar dat ik me aangemeld heb voor dit forum, om tips op te doen van anderen.
Hoi Sascha,welkom op wereldwijzer!
Zag al dat je het Italieforum ontdekt hebt hier op wereldwijzer,mooi zo!
Heb je al een idee waar je zoal naar toe trekt met de rugzak in Italie,Sascha?
Het landschap van Toscane is rond Florence en Siena heuvelachtig. Hier vind je wijngaarden, olijfbomen en heel veel mooie dorpjes. De beroemde Chianti wijn komt hier vandaan. In sommige dorpen kun je in wijnkelders wijnproeven. Behalve wijngaarden vind je in dit deel van Toscane ook veel velden met olijfbomen en cypressen.
Een leuke dagtrip vanuit Florence of Siena is het plaatsje San Gimignano. De ommuurde middeleeuwse stad San Gimignano en staat bekend om haar vele torens.
Genua is een mooie stad met een oud centrum en een haven. Toch is het er niet zo toeristisch als in de andere plaatsen aan de kust van Liguria. In Genua kun je nog goedkoop overnachten in een hotel in het centrum of bij de haven. Als je de kust van de Italiaanse Riviera wilt verkennen of de dorpen van Cingue Terre wilt bezoeken kun je een hotel in de buurt van station Genova Brignole zoeken. Met de trein kun je dan snel en goedkoop langs de kust reizen.
Zo Sascha suc6 nog met het backpacken door Italie!
groet,georgessiam.
Bedankt voor dit je reactie!
Ik wil mijn reis beginnen in Padova, omdat hier goede vrienden van mij wonen. Van hieruit wil ik dan tevens nogmaals Venetië bezoeken. Wil alleen hier dan vooral meer de ‘achterkant’ van de stad bekijken aangezien ik hier al een paar keer eerder ben geweest. Na ander halve week wil ik dan door reizen naar Toscane om Firenze, Luca, Cinque Terre en Siena te bezoeken. Je tips omtrent de wijngaarden en olijvengaarden ga ik zeker een plaats geven in mijn reisschema. Na ander halve week a 2 weken wil ik dan verder reizen naar Rome, om ook hier de tip’achterkant’ van de stad te bekijken. Plus een aantal hoogte punten die ik graag nog een keer wil zien na mijn bezoek aan Rome vorig jaar. Na een week verblijf in Rome wil ik mijn reis afsluiten in Bracciano op een camping, waar ik nu 2 jaar kom. maar geloof dat mede door de info op het forum mijn reis nog aangepast en verfijnd kan worden!