Wij gaan naar Toscane..overnachtingshotel?

Wij gaan binnenkort naar Toscane …maar we zijn er nog niet over uit hoe we moeten rijden. Zwitserland of oostenrijk. Wat kunnen we het beste doen??? Verder zoeken we dan een overnachtingshotel…omdat we het niet in een keer willen doen ivm onze kleine kids…als jullie iets weten…graag

Holiday Inn Express in Luzern aan de A2 Basel-Gotthard. Daar overnachten wij al jaren onderweg naar Toscane (en terug). Ze hebben kinderbedjes. Overnachten is € 100,-- p.kamer incl. ontbijt. Hotel ligt ongeveer 25 km. voor de Gotthard enkele kilometers voor Luzern. Restaurant is van la Place en er is een benzinepomp op het parkeerterrein. 1e Dag redelijke afstand, n.l. Nederland-Luzern ongeveer 650 km, de volgende dag naar Toscane ook ongeveer 650 km. Als je in het hoogseizoen gaat, van tevoren via internet reserveren, omdat het hotel echt een overnachtingshotel is met passanten, zodat het hotel nogal vlug volgeboekt kan zijn. Wij reserveren ongeveer 4 weken voor vertrekdatum. In hotel prioritypas aanvragen, zodat je een volgende keer met deze pas via internet kan boeken met korting en punten. Bij 10.000 punten heb je een gratis overnachtingskamer. Voor de prijs een goed hotel (geen koelkast op kamer en ook geen bar in het hotel). Let wel op, bij de Gotthard staan nogal eens files, zowel heen als terug, alsook bij Chiassio (Zwitsers-Italiaanse grens). Je kunt, als er files zijn bij de Gotthard, ook over de pas, veel mooiere weg en het koste je misschien in rijtijd een half uur meer, maar dat heb je zo weggewerkt, als er op de A2 voor de Gotthard een file staat. Wij hebben n.l. wel eens 2,5 uur in deze file gestaan. 's Morgens vroeg (07.00 uur) wegrijden bij Holiday Inn Express en je hebt waarschijnlijk zo vroeg op de morgen geen last van files.
Jan Konings

bedankt…wij gaan dit proberen…ik hoop dat er nog iets over is …:zon02:

Als je nu reserveert, is er gegarandeerd plaats. Waar gaan jullie overigens in Toscane naar toe?? Wij zijn enkele weken in Montecattini Terme geweest, daarnaast komen wij al jaren (vanaf de opening) op camping Norcenni in Figline Valdarno. Nadeel is: heel veel Nederlanders en zeker sinds de uitzending van SBS6 enkele jaren geleden over deze camping, voordeel: je zit heel centraal in Toscane. Wij hebben in de loop der jaren nagenoeg heel Toscane gezien en gaan meestal naar de kleinere, onbekende plaatsjes toe. Veel leuker als bijv. Firenze (moet je trouwens ook minimaal een keer gezien hebben). In de kleinere plaatsen vind je nagenoeg geen toeristen en het is veel rustiger. Arezzo is ook een heel mooie (grote) stad, maar er komen niet veel toeristen. Arezzo is trouwens de stad van de film “la vita e bella” (enkele weken geleden weer eens op tv geweest op net5). Aan de buitenzijde van de oude stad is er sinds kort een zeer groot (gratis) parkeerterrein. Langs dit parkeerterrein ga je met een viertal roltrappen naar de oude stad.

2 KIlometer buiten deze camping, aan de weg richting Greve in Chianti, ligt de woning van Sting (van the Police). Hij heeft zijn paarden gestald op de camping en hij zou met regelmaat met zijn kinderen naar het zwembad komen op deze camping. Hebben hem nog nooit gezien en vind dat zelf ook niet zo belangrijk, maar de nederlandse receptie van Vacansoleil is er trots op.
Jan Konings

wij gaan naar chiociolla.in capanole Das wel grappig ik wilde eigenlijk naar norcenni …maar uiteindelijk hebben we toch chiociolla gedaan…we gaan daarna nog verder …maar we hadden zoiets van …het ligt centraal, en het kost echt niets( voor een week 100 euro voor een bungalowtent die klaarstaat )dus we hebben niets te verliezen met dit extra weekje

Nog bedankt voor de tips…Gaan we zeker wat mee doen,Ik wil idd wel florence bekijken, maar wij vinden ook juist de kleine minder toeristische plaatsjes leuker…Dus als je nog meer tips hebt …grazi!!!

Arezzo, Poppi, Volterra, San Gimignano, Vinci, Pistoia, Cortona, lago di Trasimeno, Siena, Montepulciano, Greve in Cianti, Radda in Chianti, Gaoile in Chianti, Castellina in Chianti, Perugia, Figline Valdarno.
Als je (of je vrouw) van winkelen houdt, in Prato (bij Firenze richting Pisa aanhouden) zijn 2 grote shoppingcentra, t.w. Gigli en Carrefour. Als je naar Arezzo gaat, bij het einde van de tolweg aan de linkerzijde een groot outletcenter.
Gr.
Jan Konings

Jaaaa…ik( vrouw) en mijn man houden zeker van shoppen als pauze in het zon strand cultuur gebeuren…Heel erg bedankt voor de tips gr.

Shoppingcenter Gigli in Prato: A2 naar Firenze volgen, daarna A1 naar Pisa-Lucca, deze afslag is een beetje raar, want in de bocht (met rechts een groene kerk) kom je eerst weer op de A2 richting Bologna-Firenze (dus aan de overkant vanwaar je eerst was), bocht naar rechts richting Pisa, aan de rechterkant zie je een grote rode paal uitsteken boven de bedrijfspanden en woningen met darop Gigli, daarna 1e uitrit (Prato), rechtsaf en ongeveer 2 kilometer rechtdoor. Je bent nu bij shoppingcenter Gigli.
Carrefour is vanaf Gigli te bereiken door de borden autostrada A2 Bologna-Firenze aan te houden, dus niet A1 Firenze-Pisa.
Ongeveer 2 kilometer van Gigli ligt Carrefour (vlakbij oprit A2 Calenzano).
Het outletcenter vind je als je de A2 Firenze-Roma neemt en dan de uitrit Arezzo neemt. Net voor deze uitrit zie je aan de linkerkant het outletcenter liggen, heel modern met “oud” gemaakte Italiaanse woningen. Daarna Arezzo aanhouden. Ongeveer 1 kilometer na de uitrit moet je op rotonde linksaf richting outletcenter.
Ook moet je naar Vinci gaan. Leuk klein dorpje met een museum van Leonardo da Vinci. 2 Kilometer buiten het dorp staat het geboortehuis van Leonardo da Vinci. In het huis van Leonardo staan diverse boeken, waar je je naam in kunt zetten en een boodschap kunt achterlaten.
Onder Arezzo ligt het plaatsje Cortona. Dit plaatsje ligt op 495 meter hoog tegen een bergwand met uitzicht op het lago di Trasimeno (waar Hannibal de Romeinen heeft verslagen). Op het plein in Cortona heeft Andre Rieu enkele jaren geleden een optreden gegeven (uitgezonden door de Tros).
Caprese Michelangelo is ook een heel leuk, klein plaatsje (met weinig toeristen). Hier is Michelangelo geboren. Zijn vader was burgemeester van dit plaatsje. En zo zijn er nog tientallen leuke plaatsjes in Toscane.
Mocht je nog meer willen weten, laat het me even weten en heel veel plezier in Toscane. Je zult er verliefd op worden. De weg naar Volterra is er overigens een, zoals je op veel foto’s van de Toscaanse landschappen ziet, berghellingen met kronkelige wegen, bovenop de hellingen cypressen, graanvelden, zand, en dat alles goudachtig gekleurd.
Wij gaan ook tussendoor met regelmaat naar Ierland, maar dit land is ook heel erg de moeite waard om te zien qua steden en qua landschappen en (in tegenstelling wat de meeste mensen denken) goed weer. Omgeving Cork is zelf subtropisch met palmbomen.

Groeten
Jan Konings

Zo jan ik heb al je reacties achter elkaar geplakt en in microsoft word geplakt. Die gaat mooi mee naar Toscane. Erg bedankt…Ierland trekt ons idd ook…zelfs al zou het slecht weer zijn, Wat ik ervan gezien heb lijkt het me prachtig net als Schotland trouwens…
Wij hebben jaren juist verre bestemmingen bezocht…maar nu we kids hebben zoeken we het iets dichter bij huis. En eigenlijk is europa ook prachtig!! groetjes

Die tijd van kinderen hebben we gehad, maar die is nu weer terug met 5 kleinkinderen. In juli a.s. gaan we met onze dochter, man en hun 3 kinderen (6,3 en 1) naar de camping Marina di Venezia. Zijn we 2 jaar geleden ook al geweest met hun, maar een half jaar geleden zei onze kleinzoon van 6, dat opa en oma met hun op vakantie gingen naar Italie,(wij wisten van niks en onze dochter ook niet). Dus noodgedwongen moeten we dus naar deze camping, terwijl mijn vrouw en ik eind vorig jaar in ons achterhoofd hadden om in mei naar Toscane (camping Norcenni in Figlien Valdarno) te gaan en in september een weekje naar Wenen of Berlijn.
Dus je ziet, onze kleinkinderen bepalen in feite onze vakantie. We hebben wel gezegd, dat dit het laatste jaar is en dat we volgende jaren weer in mei/juni en september gaan, veel rustiger en ook veel en veel goedkoper.
Groeten
Jan Konings

Ja das zeker goedkoper in het voor en na seizoen. Dat deden we zelf ook al toen we nog met zijn tweetjes waren. Je hebt toch wel een stukje minder rust als je met kinderen op vakantie bent. Wij zijn echt rustzoekers …altijd al geweest. En als we niet onder een verplicht met de hele familiereisje uit kunnen komen…dan moeten we daarna eigenlijk onze echte vakantie nemen. Want echt rust krijg je dan niet… Nou in ieder geval veel plezier en geniet van je kleinkinderen.
groetjes j. Wouters