Tips toscane

Goedemiddag,

Wij gaan 2 weken naar Cecina Mare, Camping Le Tamerici (mobil home)
Heeft iemand ervaring met deze camping?

Iemand nog leuke tips voor dag tochtjes?
Zelf dachten we aan Florence (uiteraard) Sienna, Lucca…en Elba (is dit als voet passagier te doen? )

Tevens willen we paar dagen een auto huren (in cecina als dat mogelijk is) en dan het binnenland in naar typisch toscaanse dorpjes en een mooie route door de bergen…iemand tips?

Alvast bedankt weer

Grtjs

Zie wat foto’s en route-kaartvoor de Crete Senese in Toscane va de volgen link.

http://www.bing.com/images/search?q=crete+senese+toscane&qpvt=crete+senese+toscane&FORM=IGRE

Mooi ook:Piza, Bagna Vignoni, Montepulciano, zoweldstajes als het landschap daar.

Voor de liefhebbers; ik heb een luxe B&B/agriturismo ontdekt. Twee appartementen (2-3 pers en 4-6 persoons) voor (relatief) weinig geld; strak, schoon en midden in de natuur; net onder Siena; ideaal voor uitstapjes naar kust, Florence, Siena, Volterra, Cecina enz… Wij zijn zelf naar Perugia en Assisi geweest; gemoedelijk beheerdersechtpaar; zie ook referenties op Tripadvisor. (podereleccetro.it)

Andere uitstapjes: Elba, Giardini de Tarocchi (imposant mozaïek-kunstwerken, zoo groot dat je er doorheen kunt wandelen, zie ook hun website); lokale concerten (Ticketitalia, eenvoudig boeken) enz…

Mocht iemand (bijv. over het agriturismo) vragen hebben mag je me altijd bellen: 06-228 788 74, bij voorkeur 's avonds tot 22.00 uur.

Veel plezier in Toscana/Umbria.

Hans

Ciao,

Ik denk dat je inmiddels al op reis bent geweest? Maar hierbij toch wat tips. Wellicht ben ik nog op tijd, anders kan ik er vast iemand anders blij mee maken :slight_smile:

Sowieso zijn de steden die je noemt een bezoek waard. Zeker Florence, een stad waar ik enkele maanden woonde.
Met een (huur)auto kan je een van de mooiste en charmantste autoroutes van Italië rijden; de “Chiantigiana” (SR 222). Deze “Strada del Vino e dell’Olio Chianti Classico” loopt van het zuiden van Florence naar Siena, dwars door het hart van de Chianti Classico wijnstreek.
Verder zit je op prima afstand van Piombino en Livorno. Vanaf Piombino met de boot naar Elba gaan is erg leuk. Op het eiland zelf kan je wandelen, de bus nemen of misschien wil je een fiets huren! Of je neemt vanaf Livorno de boot naar Cinque Terre.

Ik heb toevallig net een blog over geschreven over leuke dagtrips in Toscane: Ontdek Toscane met de auto vanaf Pisa Airport - Italië Uitgelicht
Mocht je andere steden, dorpen of routes ontdekt hebben, hoor ik het graag :slight_smile:

Aniek

Schitterend Toscaans landschap en ook nog wat gregoriaanse muziek…: