Aanraders in Toscane

Wie weet er een leuke regio in de Toscane waar evt een leuke kleine camping is(niet teveel caravans, campers etc) om een weekje te verblijven? Wij zijn met de auto en een tent.
Bij voorbaat dank.
Groeten, Gijs

Hallo Allen, een vraagje inzake een as vakantie wellicht in Toscane. Wij zijn actief ingesteld en houden van heerlijke ontspanning, beetje relaxen lekker eten en drinken en er ook nog eens op uitgaan. Daarnaast doen wij dat met ons dochtertje van ca. 8 maand (nog niet lopen). Wie weet of Toscane geschikt zal zijn?

Hallo,

Nu ik denk dat je zeker met een kleine een goede reis kan maken in Toscane en zelfs nog actief kan bezig zijn. Toscane biedt mooie steden zoals bij jullie waarschijnlijk wel bekend, Florence, Sienna, San Gimiliano en ga zo maar door. Tevens kun echt fantastisch wandelen en fietsen… Let alleen een beetje op het weer want het kan in de zomer soms echt wel tegen de 40 graden lopen en met een kind van 8 maanden kun je dan beter ergens anders zitten. Ikzelf heb in een agriturismo gezeten die geloof ik door heel Toscane vindt en dat is echt een belevenis. Je komt dat op een wijnboerderij, olijvenplukkerij of weet ik wat terecht… Echt super leuk.

Succes ermee.

Groet Karin

Hoi. Wij hebben veel gehad aan de gids: rustiek kamperen in Noord-midden Italië. Staan ook veel campings in Toscane in. Het is een toeristisch gebied, maar deze campings waren toch redelijk rustig. Sommige waren echt geweldig.

Ik kan je alle informatie geven over de camping van het eiland Elba, ik woon er zelf al jaren…ook appartamentjes tegen een goede prijs bij particulieren. Probeer de camping Golfo Stella op www.lacona.eu heel mooi direkt aan zee.

groetjes,
Monique van Delft

Hoi Monique,

Je bent erg enthousiast over Agriturismo Golfo Stella op Elba. Het is mij niet helemaal duidelijk of je hier ook terecht kunt met een eigen (vrij grote) tent, of dat je alleen tenten, caravans en huisjes kunt huren. Kun je daar wat over zeggen?