Komende zomer, in juli willen mijn vriend en ik op vakantie naar Toscane. Ons budget is beperkt en we zijn afhankelijk van openbaar vervoer.
We willen steden bezoeken als Florence, Pisa en Lucca en genieten van lekker eten, wijn en een keer het strand.
De hotels/appartementen in de grote steden lijken vrij duur. Nu heb ik het idee om in een leuk pittoresk stadje een appartement, huisje of hotel te zoeken, waar vanuit de steden gemakkelijk met de trein te bereiken zijn.
Heeft iemand een idee welke stad/dorp daar geschikt voor is? Ik zat bv te denken aan Montecatini Terme, is dat leuk voor twee eind-twintigers? Of heeft iemand een ander budget-vriendelijk idee?
Een van de mooiste stadjes vind ik Montepulciano (Si) (Si = bij Siena, er is ook nog een Montepulciano in Abruzzen…)
Er gaat 'smorgens tegen 07.00 uur een snelbus naar Florence, maar je kunt via Chiusi ook met de trein naar Rome etc.
Heel mooi en heel goedkoop kun je in Montepulciane een van de drie 2-persoonskamers huren in een klein restaurantje
Il Cittino (Ristorante e Camere)
Vicolo della Via Nuova 2, Montepulciano, Italy
Dat is van Marcella die daar ook de kokkin is.
Reserveren doet ze niet, je moet je gewoon daar melden en vragen of ze een kamer vrij heeft.
Zo niet, dan moet je misschien een dag een hotelkamer daar nemen en afspreken wanneer je bij IL Cittino kunt gaan logeren.
(op woensdag is het restaurant gesloten en op woensdag morgen kun je je niet aanmelden !)
voor de steden die jij wilt bezoeken,zou ik zelf in Lucca gaan zitten.
hebben wij ook gedaan.als je in lucca verblijft ben je in 20 min in pisa en geloof driekwartier/uur in florence.is een trein,dus ideaal.wij wilden juist in de stad zelf zitten dat leek me zo leuk,en een leuke b&b gevonden.
bij montecatini terme heb ik het idee dat er veel ouderen zijn,maar misschien heb ik het mis hoor.so correct me if im wrong.wij zijn midden dertigers voor je idee.en strand is ook goed te bereiken(zelf niet gedaan)wij zijn vandaar naar cinque terre gegaan.succes met je planning!
Bedankt voor jullie reacties!
Montepulciano klinkt fantastisch, maar toch wat ‘uit de richting’ van de driehoek florence, lucca, pisa. Dan zouden we wel erg veel ana het reizen zijn vrees ik…
Mikkie, wat voor B&B hebben jullie gezeten en wat voor prijs moet ik dan denken? Ik zie daar vooral de wat duurdere (vanaf 60 euro per nacht). Ik heb nog wat research over montecatini terme gedaan en er staat idd dat er veel ouderen zijn, dus misschien toch niet zo geschikt…
Andere tips blijven welkom
ehm,ja wat was het ook alweer?geloof wel in de duurdere catogerie idd.ik vond het het wel waard.succes met de voorbereiding.misschien komen er nog andere interessante tips!