Er zijn meerdere soorten vakanties, maar welke vakantie spreekt je het meeste aan. Ga je het liefste met een groep of kies je toch liever voor een actieve vakantie. Waar kies je voor en waarom?
Stem hierboven in de peiling en licht hieronder je mening toe!
Ik heb rondreis, actieve vakantie en backpacken aangevinkt, want dit is zo ongeveer mijn reis Strand hooguit 1 of 2 dagen van een reis, maar echt niet meer.
Ik heb backpacken en rondreis aangevinkt, deze 2 gaan samen voor mijn gevoel en ik heb ook anders aangevinkt, dit ivm het vrijwilligerswerk wat ik graag op lokatie doe voor een paar weken, zo leer je echt de mensen van het land kennen.
Rondreis » Om veel van het land te zien en niet alleen op 1 plek blijven zitten.
Taalreis » De taal en cultuur leren van het land.
Strandvakantie » Heerlijk genieten van het warme weer en een mooi bruin kleurtje krijgen » heerlijk zo’n vakantie voor als je wilt relaxen.
Ik stem op “Anders”. Of moet het toch “Rondreis” zijn?
Hoe dan ook, het liefste koop ik een los vliegticket en huur een auto (geen camper) en dan op de bollenfooi motelletjes, B&B’s etc. af. Rondreizen dus. Maar ZEKER geen groepsreis, daar moet ik niet aan denken. Ik bezoek liever een interessante site met z’n tweetjes (natuurlijk gaat mijn lief wel mee) dan met een groep van 30 of 40. Genieten van de natuur en van de cultuur en veel contact met de locale bevolking. Daarom geen camping want daar ontmoet je vooral andere toeristen. Verder proeven van de lokale keuken (dus ook geen boerenkool!).
Ik heb gekozen voor: Actieve vakantie Taalreis
*Anders, namelijk…
*Waarmee ik wil zeggen: Dans**vakantie
*Mijn Spaans verbeteren (hoewel dat inmiddels geen onderdeel van mijn vakantie meer is)
*Anders, namelijk Nederland zien aan mijn lief En ook anders, namelijk nieuwe culturen ontdekken
Ik hou van avontuur,andere culturen en gebruiken, ook moet er natuur in de reis zitten ,1 of 2 dagen strand en evt snorkelen dus eigelijk van alles wat ,maar vooral iets nieuws. Ik verheug me op volgende reis Vietnam. Met groep is gezellig en makkelijk in een vreemd land, maar is niet noodzakelijk.
Ik ben het hier volledig mee eens. Zwerven in Europa is het mooiste wat er is. Ik ben al 30 jaar gewoon mijn neus achterna gegaan en heb
altijd mooie en vaak ook spannende vakanties gehad.
ik heb backpacken aangevinkt vind het een fijne en vrije manier van reizen niet altijd weten waar je een paar dagen later ziet, die vrijheid vind ik heerlijk!
Een rondreis, eventueel in groeps verband en dan aan het eind een paar dagen strand is voor mij de ideale vakantie.
Heel graag zou ik de volgende reis naar Oeganda maken met Matoke tours en dan naar de Gorilla’s, lijk me fantastisch.
Maar omdat ik nu geen werk heb, zal het nog wel even duren voordat mijn wens in vervulling gaat.
Maar ik blijf hopen én sparen.
Ik begrijp dat sommige dit doen, maar ik zie toch het niet zitten om eerst 3 uur in een bus te gaan zitten, in Dusseldorf in te checken en te wachten en daarna een lange vlucht met eventuele tussenstops en overstap. En dan terug. Nog erger. Ben je eindelijk geland in Dusseldorf, dan moet je eerst nog weer 3 uur in een bus zitten naar Amsterdam. En dat voor een paar tientjes. Maar ik woon wel in de Randstad. Woon je bijv. in Arnhem, dan is het anders. Overigens kun je voor veel Europese vluchten ook (goedkoper) vanuit Rotterdam vliegen (en dat is ook best gezellig).