Wat soort vakantie verkies je,lekker bruinen in de zon of met de familie gaan skieen in één of andere winteroord? Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag motiveren! Gelieve bij het onderwerp:vakantie te blijven!
Ik vind heel veel leuk. Backpacken, andere culturen leren kennen, natuur. Maar ook een stedentrip of een duikvakantie vind ik heerlijk. Uren op een strand liggen bakken is echter niks voor mij…
Ik heb gekozen voor “Culturele vakantie”. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te ontdekken en om meer te leren over culturen. Ik vind het ook lekker om op het strand te liggen, maar dat hoeft niet twee weken lang. Het liefst heb ik dus een beetje van beiden. Beetje cultuur opsnuiven, zo nu een dan een excursie en lekker op het strand bakken.
zon, zee en strandvakantie en wintersport zijn niet voor mij weggelegd. Ik hou het meest van rondtrekken (met openbaar vervoer of auto), waarbij ik culturele activiteiten afwissel met activiteiten (wandelen, fietsen).
Nou ikzelf haat koude en sneeuw,ik rendeer het beste bij warme temperaturen,daarom dat ik ook elke keer op vakantie ga naar Thailand.
Af en toe een bezienswaardigheid bezichtigen in combinatie met een strandvakantie.
Zelf ging ik vroeger altijd fietsen tijdens mijn vakantie,maar ben al een jaartje ouder,nu geniet ik van de mooie dingen des levens(bourgondisch,geen tijdsdruk)
Anders, telkens weer anders. Ik ga graag met de moto rijden door Zuid-Oost Aziatische bergen en vlaktes, ik bezoek graag tempels en musea, ik ga graag ns een nachtje doorzakken en ik slenter al eens graag door straten van een godvergeten dorp.
Vorig jaar heb ik zelfs úren doorgebracht in shoppingcentra en pubs. Vorig jaar heb ik in die pubs mn 4 reisgidsen volledig herlezen en zomaar even 6 thrillers van Stephen Leather gelezen (lang leve Gekko tweedehandsboeken). Wat wil je, als je vriendin dan toch geen vrijaf kan krijgen?
Dat is het leuke aan zelfstandig reizen, geen touroperator volgen dus, ik doe en laat wat in me opkomt.
Twee jaar geleden net buiten Siem Reap in een shooting-range een rondje AK47 gaan afknallen…
't was weer ns wat anders
Zon/zee en strandvakantie, we hebben het heel jaar lang gewerkt dus een heerlijke relaxvakantie onze beloning.
We gaan wel af en toe dingen bekijken, vaak maken we grote plannen maar meestal komt daar niets van terecht.
Een beetje van alles wat. Rondreizen met openbaar vervoer, een auto of de fiets, en tussendoor naar markten, musea, kasteeltjes, natuurgebieden, stadjes… Als ik niet op fietsvakantie ben, doe ik ook graag een of een paar wandelingen. Maar allemaal op relaxed tempo en met veel tijd om boeken te lezen, mensen of dieren of zonsondergangen te kijken, op marktjes te struinen.
Zo ben ik ook tijdens mijn vakantie Cecilia,relaxed.(kom ik er vandaag niet dan is het voor morgen,mentaliteit)
Je hebt mensen die alles op ene dag willen bezichtigen,wat een foute instelling is,je moet genieten van je vakantie en geen stresstoestanden creëren!
groet,georges.:chin:
Als die andere mensen dat willen, moeten ze het vooral doen, maar mijn idee van vakantie vieren is het niet. Ik hou best van af en toe actief doen, 6 uren door bergachtige jungle wandelen, een 12 uur lange tour van boottochtjes en dieren bekijken op eilanden, fietsvakanties… maar de dag daarna (of tussendoor) ga ik dan lekker relaxen.
Sowieso houd ik meer van mensen kijken en de straatcultuur beleven, dan van gebouwen. Maar ieder z’n smaak.
In het wereldreis forum is nu iemand die ongeveer 30 landen wil zien in een jaar. De hel, zou ik dat vinden!!