Wij zijn druk bezig met ons te orienteren voor onze volgende reis naar Kenia. We hebben besloten om nu eens niet op Mombasa te vliegen maar op Nairobi en dan van daaruit meteen op safari te gaan. Ons plan was om 3 of 4 dagen naar de Maasai Mara te gaan en van daaruit terug te vliegen naar Diani Beach. Nu lees en hoor ik over meer parken die zeker de moeite waard zijn maar in mijn ogen niet te combineren zijn met kleine kinderen omdat ze erg ver uit elkaar liggen (we hebben er 4 waarvan 2 nog erg jong zijn). Ik vond een aantal jaren geleden Tsavo East/West/ Amboselli al zwaar voor de kinderen.
Ik zelf vroeg mij af of het misschien een idee was om in plaats van alleen naar de Maasai Mara te gaan het mooi is om bijv Nairobi NP, Aberdare NP en Lake Naivasha of Mount Kenya te doen. Wij zouden wel heel graag neushoorns willen zien omdat dit het enige dier is wat we nog nooit hebben gezien van de Big Five alleen vermoed ik dat die weer niet in deze parken te zien zijn.
Welke parken zouden jullie aanraden die ook nog qua afstand goed te berijden zijn met kleine kinderen (afstand Nairobi-Maasai Mara is een beetje de richtlijn denk ik)? Overigens hebben we nog geen idee welke periode we gaan dus de grote trek is geen dealbreaker voor ons. Het is voor het eerst dat we deze kant op gaan voor een safari. Tsavo is mooi maar we willen nu wel eens wat anders zien. Ik ben alleen “bang” dat het zo zonde is om alleen de Mara te doen terwijl er misschien mooiere alternatieven zijn. Het is ook de laatste keer dat we met het volledige gezin op vakantie gaan dus ik wil graag een mooie afsluiter.