Wij gaan volgende week " down under" en stoeien nog steeds wat met de route…wie heeft ervaring. we willen vanuit de blue mountains uiteindelijk op kangarooisland terecht komen. we hadden bedacht dit via Hay en Mildura te doen, nu lijkt de noordelijke route, de 32, via Broken Hill ons ook wel wat…
Weet iemand hoe deze routes zijn? Welke is de mooiste?
Deze topic verplaats ik naar onze Reiscafé voor reacties…
succes!
Ik ken alleen de noordelijke route. Die neem ik omdat ik kennissen heb zitten ‘nabij’ Cobar. Het is echt een outbackroute, maar verwacht niet te veel spannende dingen onderweg. Je zult veel gewoon reizen. Ik hou er wel van, die uitgestrekte vlaktes! Grote kans op kangoeroes en emoes langs de weg. Cobar heeft een aardig mijnmuseum, maar stelt als plaatje echt niet zoveel voor.
Broken Hill is natuurlijk een outbackstad bij uitstek. Je kunt een bezoek brengen aan Silverton, aan een artproject, aan de Flying Doctors base en aan de school of the air. Die laatste twee zijn natuurlijk lekker outback. Meestal leuke gidsen.
Als je de tijd hebt, zou ik vanaf BH naar het noorden gaan naar de Flinders Ranges. Prachtig gebied! Mooie wandelingen mogelijk. Ook Mt Remarkable is prachtig.
Heb je een 4WD? Dan is Mungo NP ook mooi (onder BH).
Iemand anders heeft misschien wel tips voor de zuidelijkere route. Leuk dat jullie een outbackroute willen nemen! Dat doen er niet veel en het is zo mooi!
Beide routes (nog) niet gereden. Wel zijn wij vanuit Melbourne via de Great Ocean Road, Grampians, Echuca en via de binnelandroute, de Olympic Highway en Newell Highway, naar het noorden gegaan. Je zou deze route ook min of meer omgekeerd kunnen doen vanaf Bathurst/Cowra.
Wij hebben onze TomTom meegenomen en daarvoor de kaart van Australië gekocht en gedownload. Zodoende kwamen wij op wegen die men niet gauw zal kiezen. In Echuca hebben wij een river cruise gemaakt met een paddle steamer maar dat kan je ook in Mildura doen. Ik heb onze route ook op Google Earth bekeken en op bijzonderheden gelet die misschien voor ons interessant waren.
Een goede tijd in D-U.
Je kan ook nog de route van Wagga naar Jerildery (Ned Kelly) nemen, dan naar Kerang en via Swan Hill (aardige plaats) naar Mildura en verder. Dat maakt niet zo veel met de route via Hay uit. Maar bovenal staat dat ik Broken Hill niet zou willen missen dus van BM naar Dubbo (dierentuin) Cobar en Broken Hill. Denk er om dat je geen fruit etc van NSW naar SA meeneemt. (Fruirfly station) Van Broken Hill rijdt naar Burra (ook een leuk plaatsje en dan via de South Flinders naar Clare Valley (beetje een omweg) en vervolgens naar Adeliade. Als het even kan moet je Flinders Ranges NP bezoeken zoals Francine al zegt. Hoe lang blijf je op Kangaroo Island? Heb je al een reservering? En hoe lang heb je tussen BM en KI. Wegnummers worden nooit gebruikt in Australia. Alle wegen hebben namen. Vraag iemand naar een wegnummer en zij/hij staat je raar aan te staren. Iemand vroeg de weg in Perth naar Hw1 en kreeg geen antwoord. Nee, wij niet ![]()
Btw via Hay is de truckroute. Je zal hier meer grote vrachtwagens tegenkomen maar verwacht geen files…
Yeehaw