Dit was ongeveer de route die ik in 2010 heb genomen. De tolwegen vermeden en zoveel mogelijk binnendoor was het ruim 5300km
Route met de klok mee gereden
Dit was ongeveer de route die ik in 2010 heb genomen. De tolwegen vermeden en zoveel mogelijk binnendoor was het ruim 5300km
Route met de klok mee gereden
Dit was onze route in september van dit jaar, in totaal bijna 7000 km. De heenweg voor de brug en tunnel gekozen, de terugweg de boot gepakt van Larvik naar Denemarken.

Hallo,
hoe lang hebben jullie in Zweden verbleven voor deze tocht?
Groetjes
Mijn route is in ongeveer 3,5 weken op een rustig tempo gedaan.
Wij ook ongeveer een dikke 3 weken. Maar omdat we al een keer in Noorwegen waren geweest, vanaf het zuiden tot aan Trondheim hebben we op de terugweg vanaf het Noorden na Trondheim flink doorgereden richting thuis.
Hallo,
ik heb een reisplan opgesteld om 2weken rond te trekken met autobusje. Meer tijd hebben we niet.
Ik en mijn vriend zitten heel graag in de natuur, gecombineerd met een stedentrip naar Oslo.
En rijden langs rustige wegen vinden we zelf leuk.
De kajak-tour op de Klarälven kijken we zeer hard naar uit.
Enige tips op mijn planning? Lijkt het realistisch?
Zijn er punten waar we niet stoppen maar die zeker de moeite zijn om te bezoeken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Dag Bloem78,
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar een reis voor volgend jaar. We dachten eventueel aan Denemarken/ Zweden.
Ik ben er vroeger met mijn ouders reeds een aantal keer geweest, dus ik weet dat het mooi is ![]()
Maar ik had je foto’s bekeken en gezien dat je het Noorderlicht hebt gezien. Ik veronderstel in de Lofoten?
In welke periode hebben jullie gereisd? Had je geluk om het Noorderlicht te zien? Ik ben er alleszins wel jaloers op ![]()
Alvast bedankt!
Groetjes, Kiewie.
Hoi Kiewie,
Deze reis was vorig jaar september. We hebben inderdaad meerdere malen het Noorderlicht mogen zien, zo tussen 22.00 en 0.00 uur 's avonds steeds ongeveer. Wel vooral op de Lofoten inderdaad, maar ook een stuk lager in Zweden een keer. Op de Lofoten was het wel het best te zien. Was inderdaad supermooi om te mogen zien. Ik hoop dat jullie ook geluk hebben, alvast veel plezier!
Groeten,
Bloem78
Bedankt voor de respons! ![]()