Welke richting is best?

We zijn onze reis naar Sri Lanka aan het plannen. We komen aan op kerstdag (25 december) en vertrekken op 16 januari. 23 dagen tijd dus om Sri Lanka te ontdekken.

Onze voorlopige reisroute ziet er als volgt uit:

• 2d Colombo
  • Trein naar Galle (3d, met uitstap naar Mirissa in de hoop er walvissen te zien)
  • Tissamaharama (3d, met uitstappen naar Bundala National Park and Uda Walawa National Park)
  • Naar Ella en daar meteen de trein naar Nuwara Eliya (2d, met uitstappen)
  • Trein naar Kandy (2d)
  • Ancient Cities (ik zou graag Sigirya, Ritigali Ruins en Polonaruwa bezoeken)
  • Anaradhapura
  • Laatste dagen uitrusten Kalpitiya (duiken in Bar Reef)
  • Laatste nacht in Negombo

MAAR elke route die ik tegenkom, gaat in de tegenovergestelde richting.

Onze route lijkt volgens ons een mooi evenwicht te bieden tussen natuur en cultuur, tussen het strand en steden, tussen rustig aan en avontuurlijk. En het lijkt me heerlijk om te eindigen in Kalpitiya. Maar er moet natuurlijk een reden zijn waarom iedereen het in de omgekeerde richting doet.

Dus, vertel! Wat is het nadeel van onze reisrichting?

Alvast bedankt voor advies!

Dat valt ons ook vaak op, maar ik kan tijdens dit seizoen geen reden bedenken om het andersom te doen. Eindigen bij Kalipitiya lijkt mij een goed idee, daar is het weer met een beetje mazzel goed. De Cultural Triangle en de bergen kunnen erg nat zijn in deze periode. Hou daar wel rekening mee, een poncho is een goed idee. Mirissa zit je in het seizoen, dus ik verwacht zeker dat je de walvissen gaat zien. Een goede telelens is mooi meegenomen en denk aan zeeziektepilletjes (als je daar last van hebt).

Bedankt voor het antwoord, en voor de poncho-tip!