Omgekeerde route

Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik hier op het forum veel routes en tips voorbij zien komen. Erg handig tijdens het plannen van onze reis, bedankt allemaal!
Mijn vriend en ik vertrekken over een ruime maand voor iets meer dan twee weken naar Sri Lanka. Ik heb veel routes voorbij zien komen die eerst naar Negombo gaan en dan richting het binnenland. Ik had echter bedacht om na aankomst meteen naar Galle te vertrekken (is dit haalbaar op een reisdag? We komen in het begin van de middag aan op het vliegveld) en dan richting Yala te reizen. Vanuit Yala zouden we dan noordelijk willen gaan richting Kandy, Ella etc. Misschien ook nog naar Trincomalee, maar dat is afhankelijk van de tijd die we over hebben.

Een helemaal uitgestippelde route hebben we zoals jullie lezen niet echt. We willen gewoon kijken waar het leuk is en we zien wel waar we blijven hangen. Maar is het volgens jullie handig om eigenlijk ‘omgekeerd’ in een rondje te reizen?
We willen trouwens waar mogelijk met de trein reizen en verder met tuktuks of de bus. Ook begreep ik van een kennis die vorig jaar naar Sri Lanka is geweest, dat zij telkens bij haar guesthouse vroeg of ze daar nog een chauffeur wisten die haar dan weer een stukje verder wilde brengen.

Ik ben benieuwd!

Hoi Ank,

Niets mis mee, het hangt er gewoon van af waar je rustpunt aan het einde is. In winter is het veelal zuidwestkust, in zomer voor velen Arugam (kloksgewijze route) of Passi/Trinco (route omgekeerd). Let wel, met name Passi en Trinco zijn al bijna volgeboekt tot en met augustus dus je moet zeker niet op de bonnefooi erheen reizen.
Ja die kennis was wél een dief van haar portemonnee. Losse ritjes kosten Rs 75/km omdat de chauffeur steeds leeg terug moet. Rondreis met 1 chauffeur is maar Rs 45/km omdat ie dan automatiek weer naar Start kan gaan in dit mooie bordspel :was:
Het kan allemaal dus ook met bus, tuktuk zou ik alleen doen voor korte ritjes want langer dan 1 uur ofzo erin betekent stoflongen van alle uitlaatpijpen van lorries en bussen direkt op ooghoogte en totaal door elkaar geschud zijn als in een achtbaan.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

• Updated - - -

PS Galle vanuit vliegveld is 2:30 uur per taxi en 5 uur of langer met bus en trein; dat laatste natuurlijk wel veel goedkoper. Aan jullie de keuze. :ninja:

E+S

Bedankt voor je reactie Erik! Ook voor de tip over Trinco :slight_smile: We zullen tijdig kijken of we daar nog iets kunnen vinden. Anders sta je daar inderdaad zonder slaapplaats…

Een rustpunt op het einde hebben we eigenlijk niet nodig in Sri Lanka. We vliegen daarna namelijk nog voor een weekje naar de Malediven. Dus in Sri Lanka kunnen we al onze tijd benutten om te reizen en dingen te zien :slight_smile: