Welke reisorganisatie meest geschikt voor Ecuador?

Mijn vrouw en ik gaan in september 2010 3 weken naar Ecuador ook in combinatie met Amazonegebied en Galapagos. Nou is het altijd erg subjectief en persoonlijk, maar welke van de volgende drie reisorganisaties (beperk me nu alleen tot deze drie, er zijn er natuurlijk veel meer) raden jullie aan zowel qua service als qua prijs? Vamonos travel, Ecoletravel Ecuador of Julioverne-travel? Ecoletravel en Julioverne-travel zijn gevestigd in Ecuador zelf en lijken daarom het meest gunstig, misschien niet qua prijs, maar men kan daar natuurlijk wel veel sneller handelen. Hoop spoedig iets van één van jullie op dit reisforum te vernemen, want we moeten vrij snel boeken (vliegtickets hebben we al).

Kijk ook eens naar deze link. Hier staat wat over Ecole travel.

Indien je wat meer flexibel wilt zijn dan is het misschien een idee om een gedeelte te boeken en de rest pas ter plaatse te beslissen waar je naar toe wilt, of wil je de hele reis al indelen en van te voren boeken? Je hebt de tickets al dus waarom zo haast?

Frank

1 like

Hi Frank, bedankt voor de tip. Had dit al wel gelezen en wil eigenlijk ook met Ecole in zee gaan. Heb ze al keertje gebeld en ze komen erg sympathiek over. Belangrijk. En tsja, waarom de hele reis al indelen…heb dat vroeger zelf nooit gedaan en ruim 25 jaar altijd gewoon op de bonnefooi gereisd, maar mijn vrouw en ik zijn nu 53 en willen gewoon wat zekerheid als we op vakantie gaan. Hele jaar werken we hard en dan wil je liever geen stress meer hebben met last-minute boeken van tours in het land zelf. Vantevoren indelen en al boeken kost natuurlijk wel wat meer geld, maar so be it. Is Ecoletravel echt wat duurder dan Julioverne? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat prijzen zo verschillen.

Hoi Ruud,

ik ken beide niet en heb alleen ervaring met een groepsreis van Djoser naar Ecuador. Als je verder goede ervaringen leest op het internet over een bepaalde reisorganisatie dan waarom niet boeken? Je wilt graag van te voren de reis indelen en deze organisatie is gevestigd in Ecuador dus waarom niet? Hun website ziet er keurig uit.

Ik zou zeggen probeer ook een beetje op je gevoel af te gaan, als je je goed voelt bij deze mensen dan boeken en dan heb je ook wat meer zekerheid en hoef je niet op zoek te gaan naar hotels als je aankomt. Ik hoop dat je een fijne reis zult hebben want het is een prachtig land!

Frank

1 like

I cannot agree more -:slight_smile: Ga eigenlijk bijna altijd af op mijn gevoel, m.a.w. kies vrijwel zeker voor Ecoletravel. Wilde me gewoon goed orienteren. In ieder geval hartstikke bedankt voor de snelle respons. En off topic: zie dat jij beheerder bent van het Maleisië forum…nou staat Maleisië ook zeer hoog op ons verlanglijstje (ben zelf geboren in Indonesië en daar 4 x geweest, echter nog nooit in Maleisië), dus hoop later nog gebruik te kunnen maken van eventuele tips, zoals b.v. via welke reisorganisatie het beste, welke gebieden zeker wel met een bezoek te vereren en wat je sowieso niet moet doen en waar je vooral op moet letten etc.etc…

Vamonos en JulioVerder ken ik helaas (nog) niet. Ecole kan ik zeker aanbevelen, niet alleen voor reizen maar ook voor de andere zaken die ze goed regelen zoals vrijwilligerswerk en taallessen. Het hele team daar is vriendelijk en meedenkend. Ik loop er graag binnen voor een praatje als ik in Quito zit.

1 like